Avatar billede holger82 Nybegynder
20. november 2008 - 14:34 Der er 5 kommentarer

Visual Web Developer 2008 master page error!!

Hej.

Jeg er lige startet på det her og fik lavet en master page med 2 content sider. Efter at have gemt siden, lukket ned og op igen, kan jeg ikke se mine content sider i design view.
Får en master page error: can't load master page. der er ikke ændret noget siden det virkede, ud over jeg har gemt det og sovet og startet op igen...

Nogen der kan hjælpe? Jeg kan se rundt omkring andre har haft samme problem, der er bare ikke lige nogle der har posted et svar.

Håber på hjælp snart :-)
Hilsen
Holger
Avatar billede kalp Novice
20. november 2008 - 15:11 #1
Der må stå nogle fejlmeddelelser i dit "Error" output vindue..

læs og se hvad den brokker sig over.
Avatar billede holger82 Nybegynder
20. november 2008 - 15:27 #2
Den Skriver:
Master page error.

The master page file 'MasterPage.master' cannot be loaded.

Correct the problem in Code view.

Men som det ser ud er der ikke noget problem. alt ser ok ud. Den vil bare ikke vise det.

Hilsen
Holger
Avatar billede simsen Mester
21. november 2008 - 09:58 #3
Når den fejl kommer, er der som regel en fejl i html koden.......Du får måske ikke afsluttet en <td> osv. Kig på Errors/Warnings i code view.
Avatar billede holger82 Nybegynder
21. november 2008 - 11:05 #4
Hej simsen

Der er slet ikke noget html kode på den side der laver fejlen. Har lige lavet en ny side med en master og en content side.

master script:

<%@ Master Language="VB" CodeFile="MasterPage.master.vb" Inherits="MasterPage" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head runat="server">
    <title></title>
    <asp:ContentPlaceHolder id="head" runat="server">
    </asp:ContentPlaceHolder>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
    <div>
        Holgers hjemmeside<br />
        <asp:Menu ID="Menu1" runat="server" Height="19px" Orientation="Horizontal"
            Width="452px">
            <Items>
                <asp:MenuItem NavigateUrl="~/Default2.aspx" Text="forsiden" Value="forsiden">
                </asp:MenuItem>
            </Items>
        </asp:Menu>
        <br />
        <asp:ContentPlaceHolder id="ContentPlaceHolder1" runat="server">

        </asp:ContentPlaceHolder>
    </div>
    </form>
</body>
</html>

Content script:

<%@ Page Title="" Language="VB" MasterPageFile="~/MasterPage.master" AutoEventWireup="false" CodeFile="Default2.aspx.vb" Inherits="Default2" %>

<asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="head" Runat="Server">
</asp:Content>
<asp:Content ID="Content2" ContentPlaceHolderID="ContentPlaceHolder1" Runat="Server">
    <p>
        Test af siden</p>
</asp:Content>

Som sagt så virker det inden jeg lukker programmet, men lukker jeg det og starter op igen med det samme kan jeg ikke se content siden i design view.
Avatar billede platik Nybegynder
24. november 2008 - 10:29 #5
Hvis masterpage og default2 ligger i samme folder, så prøve at fjerne ~/. Ikke altid Visual web finder masterpage hvis det står der. Har selv oplevet samme fejl.

Prøv at ændre det til:
Content script:

<%@ Page Title="" Language="VB" MasterPageFile="MasterPage.master" AutoEventWireup="false" CodeFile="Default2.aspx.vb" Inherits="Default2" %>