Avatar billede hugopedersen Nybegynder
20. november 2008 - 13:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Køre stored procedure fra Access

Kan man køre en stored procedure på en MySQL via en Access der er connected via ODBC
Og hvis man kan - hvordan
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2008 - 14:52 #1
Du kan ihvertfald bruge ADO til at kalde en stored procedure og ADO kan connecte
med en ODBC driver.

http://support.microsoft.com/kb/164485

(VBS i ASP og VBA i Access er samme syntax)

Men om det passer med din brug i Access er en anden sag. Hvordan skal du bruge
det ?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
20. november 2008 - 15:08 #2
Jeg har 'bare' en stp der skal opdatere nogle data i en tabel med nogen fra en anden. Desværre er der >5.000.000.000 records i sourcetabellen, så hvis jeg kan få serveren til at gøre arbejdet internt vil det være langt at foretrække :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2008 - 15:22 #3
Hvis du "bare" skal kalde en SP som opdaterer d.v.s. bruge output i en form eller report,
saa boer ADO loesningen virke perfekt.

Se artikel.

Men ellers noget a la:

Set con = CreateObject("ADODB.Connection")
con.Open "Driver={MySQL ODBC 3.51 Driver};Server=localhost;Option=16834;Database=Test;"
Set cmd = CreateObject("ADODB.Command")
cmd.ActiveConnection = con
cmd.CommandType = adCmdStoredProc
cmd.CommandText = "minsp"
cmd.Execute
Set cmd = Nothing
Set con = Nothing
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
21. november 2008 - 07:31 #4
Jeg må så skulle skrive :
Driver={MySQL ODBC 5.1 Driver};Server=data.domain.com;Database=myDataBase;User=myUsername; Password=myPassword;Option=3;
Da det er en version 5.1 driver jeg bruger (64 bit) og det er en remote db.

Det prøver jeg at eksperimentere med og vender tilbage.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2008 - 04:52 #5
Jeps.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
24. november 2008 - 07:59 #6
arne_v> det ser ud til at fungere efter hensigten så smid et svar.

Nu skal jeg 'bare' have fundet ud af at 'stjæle' opsætningen fra den eksisterende ODBC forbindelse så jeg nemt kan genbruge koden.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. november 2008 - 15:15 #7
svar