Avatar billede bjarke_g Nybegynder
20. november 2008 - 11:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ændre i regdata. via HTA

Hej

Jeg står og skal have lavet et program i HTA der ka ændre lidt i registreringsdatabasen. Jeg er kommet op med følgende :

<head>
<title>Mit Program</title>
<HTA:APPLICATION
    APPLICATIONNAME="Djurs test"
    SCROLL="yes"
    SINGLEINSTANCE="yes"
    WINDOWSTATE="maximize"
>
</head>

<script language="VBScript">

Sub TestSub

        Set objShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")

objShell.RegWrite "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\Domains\minside.dk\https",2, "REG_DWORD"
objShell.Run "RUNDLL32.EXE user32.dll,UpdatePerUserSystemParameters", 1, True

objShell.RegWrite "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\New Windows\Allow\https://*.minsidedk",0,"REG_BINARY"
objShell.Run "RUNDLL32.EXE user32.dll,UpdatePerUserSystemParameters", 1, True

Set objShell = nothing

    End Sub
</script>

<body>
<input type="button" value="Run Script" name="run_button"  onClick="TestSub"><p>

</body>

Hvis jeg køre det som et normalt vbscript, køre det faktisk som det skal. Der bliver tilføjet de ting som der skal, til registreringsdatabasen.
Men så straks jeg "wrapper" det over i HTA, køre det ikke som det skal.

Nogle skarpe hoveder der kan hjælpe?
Avatar billede bjarke_g Nybegynder
01. december 2008 - 16:14 #1
Er der slet ingen som har et bud ? Der er jo gode point at hente.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
28. december 2008 - 17:43 #2
<head>
<title>Mit Program</title>
<HTA:APPLICATION
    APPLICATIONNAME="Djurs test"
    SCROLL="yes"
    SINGLEINSTANCE="yes"
    WINDOWSTATE="maximize"
>
</head>

<script language="VBScript">
Sub TestSub
    Set objShell = CreateObject("WScript.Shell")
    objShell.RegWrite "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\Domains\minside.dk\https",2, "REG_DWORD"
    objShell.Run "RUNDLL32.EXE user32.dll,UpdatePerUserSystemParameters", 1, True
    objShell.RegWrite "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\New Windows\Allow\https://*.minsidedk",0,"REG_BINARY"
    objShell.Run "RUNDLL32.EXE user32.dll,UpdatePerUserSystemParameters", 1, True
    Set objShell = Nothing
End Sub
</script>

<body>
<input type="button" value="Run Script" name="run_button"  onClick="TestSub"><p>

</body>

Her er der da et bud...
Avatar billede morten_leth Nybegynder
28. december 2008 - 17:53 #3
<head>
<title>Mit Program</title>
<HTA:APPLICATION
    APPLICATIONNAME="Djurs test"
    SCROLL="yes"
    SINGLEINSTANCE="yes"
    WINDOWSTATE="maximize"
>
</head>

<script language="VBScript">
Sub Window_Onload
    window.resizeTo 400,250
    strComputer = "."
    Set objWMIService = GetObject("Winmgmts:\\" & strComputer & "\root\cimv2")
    Set colItems = objWMIService.ExecQuery("Select * From Win32_DesktopMonitor")
    For Each objItem in colItems
        intHorizontal = objItem.ScreenWidth
        intVertical = objItem.ScreenHeight
    Next
    intLeft = (intHorizontal - 800) / 2
    intTop = (intVertical - 600) / 2
    window.moveTo intLeft, intTop
End Sub

Sub TestSub
    Set objShell = CreateObject("WScript.Shell")
    objShell.RegWrite "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\Domains\minside.dk\https",2, "REG_DWORD"
    objShell.Run "RUNDLL32.EXE user32.dll,UpdatePerUserSystemParameters", 1, True
    objShell.RegWrite "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\New Windows\Allow\https://*.minsidedk",0,"REG_BINARY"
    objShell.Run "RUNDLL32.EXE user32.dll,UpdatePerUserSystemParameters", 1, True
    Set objShell = Nothing
End Sub
</script>

<body>
<input type="button" value="Run Script" name="run_button"  onClick="TestSub"><p>

</body>

Jeg lavede lige et par ændringer så den automatisk reziser til en bestem størrelse og altid centeres af skærmen, om du lige skal bruge det ved jeg ikke men så har du da muligheden....

Forresten grunden til du ikke kunne få dit til at fungere var simpelthen fordi man må ikke bruge wscript.createobject i en hta...

http://www.microsoft.com/technet/scriptcenter/resources/qanda/oct05/hey1031.mspx

Du kan læse lidt om det her...

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms536495(VS.85).aspx

Her kan du læse lidt om de forskellige hta:applications du kan sætte fx. hvis du vil fjerne muligheden for den kan lukkes eller noget alá det.

Held og lykke...