Avatar billede blood.dk Nybegynder
19. november 2008 - 15:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

set y= giver fel

Hej...

Med følgende vil jeg oprette to regions(eller hvad det fine ord nu er) y og z:

With Application
      Set WS1 = .InputBox("Marker overskrift af område 1(område med tagname i russiske tekster)", Type:=8)
      Set WS2 = .InputBox("Marker overskrift af område 2(område med tagname i engenske tekster)", Type:=8)
  End With

  Last1 = WS1.Cells(65536, 1).End(xlUp).Row
  Last2 = WS2.Cells(65536, 1).End(xlUp).Row

  Set y = Worksheets(WS1.Worksheet.name).Range(Cells(2, 1), Cells(Last1, 2))
  Set z = Worksheets(WS2.Worksheet.name).Range(Cells(2, 1), Cells(Last2, 3))

Hvorfor får jeg debug fejl på y når jeg har sheet(2) som activesheet og fejl på znår sheet(1) er active?

Plaese help

thanks
Thomas
Avatar billede kabbak Professor
19. november 2008 - 15:51 #1
Jeg er ikke sikker på at du får arknavnet med ind i WS1 og WS2, jeg mener ikke at inputbokse tager arknavnet med.
Avatar billede blood.dk Nybegynder
19. november 2008 - 19:17 #2
Jeg får ark navnet med ind.

Sådan så den ud før.
  Set y = WS1.Worksheet.Range(Cells(2, 1), Cells(Last1, 2))
og der virkede den heller ikke.
Avatar billede kabbak Professor
19. november 2008 - 20:10 #3
du skal have arknavnet med på cells også

  Set y = Worksheets(WS1.Worksheet.Name).Range(Worksheets(WS1.Worksheet.Name).Cells(2, 1), Worksheets(WS1.Worksheet.Name).Cells(Last1, 2))
  Set z = Worksheets(WS2.Worksheet.Name).Range(Worksheets(WS2.Worksheet.Name).Cells(2, 1), Worksheets(WS2.Worksheet.Name).Cells(Last2, 3))
Avatar billede blood.dk Nybegynder
21. november 2008 - 07:30 #4
Det virker ....  ;-)

Tak
Avatar billede kabbak Professor
21. november 2008 - 11:50 #5
et svar ;-))