Avatar billede ladyhawke Novice
19. november 2008 - 09:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan man afvikle c# som læser web.config, direkte i aspx fil?

Jeg har nogle templates (#####.aspx) filer (til noget SharePoint 2003). Jeg vil gerne inkludere noget javascript, hvis en bestemt nøgle i web.config er sat, kan jeg det? (hvordan please??? :o)

Jeg ved man kan indsætte noget c# kode, direkte i aspx'en, men kan man læse web.config eller lignende dér?

Ideen er at hvis en bestemt nøgle er sat så skal der indsættes 1 af 2 mulige include filer, hvilken er også defineret i web.config...
Avatar billede kalp Novice
19. november 2008 - 09:42 #1
Hvis du importere biblioteket i toppen kan du vel:

<%
c# kode
%>

der hvor du skal bruge det
Avatar billede kalp Novice
19. november 2008 - 09:47 #2
<%@ Import namespace="System.Configuration" %>

øverst på markup siden.
du kan hente din nøgle ud via. normal c# kode med

<%

ConfigurationManager.AppSettings[Key]
%>
Avatar billede ladyhawke Novice
19. november 2008 - 09:47 #3
jeg skal indsætte scriptet lige før det sidst </body> tag, men kan man lave noget a la det her  (og anbringe det i html'en/aspx'en lige før body slut)?:

<%
string keyValue = ConfigurationSettings.AppSettings["keyName"];

if (keyValue == "true")
{
  string platform = ConfigurationSettings.AppSettings["PlatformKey"];
  if (platform == "UK"){ "include script_UK.js" //hvordan man så lige gør det...}
}

%>
Avatar billede ladyhawke Novice
19. november 2008 - 09:49 #4
evt. kunne man bruge switch case som inderste håndtering, for der skal vælges mellem et antal sprogvarianter? (altså UK, US, DE, NO, DK etc.)
Avatar billede kalp Novice
19. november 2008 - 09:49 #5
<%
string keyValue = ConfigurationSettings.AppSettings["keyName"];

if (keyValue == "true")
{
  string platform = ConfigurationSettings.AppSettings["PlatformKey"];
  if (platform == "UK"){ %>

helt almindelig html her.. dvs. inkluder din javascript fil med html.

<%
  } %>
<%
}
%>
Avatar billede kalp Novice
19. november 2008 - 09:51 #6
Der hvor jeg skriver du angiver normal html mener jeg du skriver:
<script src="script_UK.js" type="text/javascript" ></script>

men jeg tror du kan se ideen i det nu i hvertfald:)
Avatar billede kalp Novice
19. november 2008 - 09:52 #7
ps. du kan også gøre alt dette fra din codebehind.
Avatar billede ladyhawke Novice
19. november 2008 - 09:58 #8
jeps (code behind), men det her er templates, som ikke har en code behind og jeg skal gøre det temmelig mange gange, så helt 1 stykke tekst, så jeg kan lave noget søg + indsæt på hele dynen :o)

afprøver lige dit forslag og læg lige et svar :o)
Avatar billede kalp Novice
19. november 2008 - 10:04 #9
=)
Avatar billede ladyhawke Novice
19. november 2008 - 11:38 #10
cool, det ser ud til at køre...