Avatar billede touel Nybegynder
19. november 2008 - 00:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Slette element i ArrayList

Hvis jeg har en ArrayList som består ex. af 10 tal i kronologisk rækkefølge, og jeg ønsker at slette 3 og flytte 8 på dets plads, hvilken funktion fra Arraylist bruger jeg til det ?

Rækkefølge af Arraylist : FØR

[0,1,2,3,4,5,6,7,8,9]

EFTER:

[0,1,2,8,4,5,6,7,9]
Avatar billede touel Nybegynder
19. november 2008 - 00:34 #1
.
Avatar billede netkoen Nybegynder
28. november 2008 - 15:25 #2
I stedet for at slette først, hvad så med at hente tallet, set det på den nye plads og slette det hentede tal:

//lader som om værdierne er lagt i listen
ArrayList a = new ArrayList()
int otte = a.get(8);
a.set(3, otte);
a.remove(8);

Det var en mulighed.. Virker dog en smule mærkeligt og ikke specielt holdbart..