Avatar billede madsing Nybegynder
18. november 2008 - 08:54 Der er 2 kommentarer

.NET vs PHP

Hej Eksperter,

Jeg står i et dillemma. Vi kører Navision med en SQL database. Vi skal til at konvertere vores website om til en CMS side som i fremtiden skal udveklse information med Navision. Mit spørgsmål er så hvad jeres erfaringer er med Navsion op mod .NET og Navision op mod php.

Nogen som har oplevet problemer med Navsion op mod PHP? Hvad er begrænsningerne?
Da jeg umiddelbart er en smugle skeptisk?

Mvh

Mads
Avatar billede sgaardbo Nybegynder
19. november 2008 - 08:40 #1
Hej,

Jeg har med succes lavet .NET applikationer der er integreret med Navision. Man skal være forsigtigt, når man skriver til databasen, at man overholder Navisions datatyper (Code må kun indeholde uppercase og må ikke starte/slutte med spaces, datoformatet skal vælges korrekt osv). Yderligere er der den begrænsning at du ikke umiddelbart kan kalde forretningslogik som er implementeret i Navision.

Hvis du kun skal eksponere data der ligger i Navision, er det rimeligt trivielt.

PHP har jeg ingen erfaringer med.

  Søren.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2008 - 22:47 #2
Hvilket sprog du skriver i er jo ligegyldigt. Om du skriver koden i ASP, PHP, ASP.NET, C#, JAVA og hvad der nu ellers findes er ét fedt. Skriv i det sprog du har mest erfaring i.
Ved valg af .NET binder man sig selvfølgelig til Microsoft (ja, jeg ved godt at Mono findes) - hvorimod PHP+JAVA er platformsuafhængigt. Det er selfølgelig op til jer at vurdere vigtigheden af dette.