Avatar billede quarkb Nybegynder
17. november 2008 - 23:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Database udtræk

Jeg vil gerne kunne lave udtræk fra min access database efter nedenstående:
betalt = ""
if Request.Form("KunBetalt") = "ON" then
sql = "SELECT * FROM [Kontingent] WHERE BetaltDato <> '%" & cstr(betalt) & "%'"
elseif Request.Form("IkkeBetalt") = "ON" then
sql = "SELECT * FROM [Kontingent] WHERE BetaltDato = '%" & cstr(betalt) & "&'"
else
sql = "SELECT * FROM [Kontingent] WHERE GiroNR LIKE '%" & search & "%'"
end if
Men det virker ikke helt.
BetaltDato er et tekst felt som er tomt når kontingent ikke er betalt og med en dato når det er betalt.
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2008 - 23:45 #1
I denne linje:

    sql = "SELECT * FROM [Kontingent] WHERE BetaltDato = '%" & cstr(betalt) & "&'"

er der vist noget galt. Det sidste &-tegn skal vist være et %-tegn.

  // Steeven
Avatar billede kalp Novice
18. november 2008 - 00:05 #2
burde den ikke være:
"SELECT * FROM [Kontingent] WHERE BetaltDato = ''"

hvis du siger den skal være tom for at hente ikke betalte?
evt. køre en trim funktion på BetaltDato også.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2008 - 12:12 #3
Ja, det er vel egentlig rigtigt. Men vi ved jo, at "betalt" er tom, for det er den sat til i første linje.
Det virker nu også lidt mystisk, at der indføres en variabel, som er konstant tom...

  // Steeven
Avatar billede quarkb Nybegynder
18. november 2008 - 19:32 #4
Gunden til at jeg har sat betalt = "" er fordi at feltet enten er en dato eller tomt, og den nemeste måde måske var at sammenlige på om feltet er tomt eller ej.
Avatar billede quarkb Nybegynder
18. november 2008 - 19:36 #5
Kalp, jeg har testet dit forslag, og det ser udtil at det er det jeg leder efter.
Avatar billede kalp Novice
18. november 2008 - 19:53 #6
Du siger bare til når du ved det:)
Avatar billede quarkb Nybegynder
18. november 2008 - 20:12 #7
kalp!
Dit forslag er godkendt
Avatar billede kalp Novice
18. november 2008 - 21:05 #8
=)