Avatar billede pingo Nybegynder
11. maj 1999 - 00:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SQL Sætning - Vælg forrige/næste record af x.

Hejsa.

Jeg står med et lille sjovt problem - jeg har en sådan SQL sætning:

INPUT = "SELECT * FROM Mails WHERE Mails.ServerNum = " & Request.QueryString("id") & ";"
Set Mail = Conn.Execute(INPUT)

Nu vil jeg imidlertid gerne vælge fx. den record der ligger 2 poster før denne record i min database - eller 3 efter - var det et helt recordset ville jeg bruge .Move - men det er jo kun én post!

Er der nogen der kan stykke en SQL sætning sammen hvor jeg kan vælge en post ud fra Mails.ServerNum - og derefter kan vælge at gå x poster frem eller tilbage?

Mvh

Brian Binnerup

PS. Der burde måske være en gruppe der hed SQL-Sætninger?
Avatar billede thorvald Nybegynder
11. maj 1999 - 23:06 #1
Hej Brian

Når du taler om 2 eller 3 rækker før, så antager jeg at tabellen er sorteret efter ServerNum.

Hvis ServerNum er et autooprettet nummer, så kan du jo bare lave en nu select :

INPUT = "SELECT * FROM Mails WHERE Mails.ServerNum = " & Request.QueryString("id") & " - 2;"
Set Mail = Conn.Execute(INPUT)

Thorvald
Avatar billede pingo Nybegynder
12. maj 1999 - 01:31 #2
ServerNum er ikke et autooprettet nummer.

Og der kan være forskellige brugere der har poster liggende lige efter hinanden - så jeg fjernede bare det for at gøre det hele lidt nemmere.

Jeg SKAL bruge en form for move i min SQL sætning.
Avatar billede Dan Nim Seniormester
25. august 1999 - 11:27 #3
svar