Avatar billede henrik6666 Nybegynder
14. november 2008 - 14:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

onchange fra input felt

Hej

Hvordan scripter jeg mig til at få ændret font-size evt også font og hvordan får jeg output fra input felterne samlet så teksten fra alle input felter kan ses i andet textarea, evt i div eller iframe ?

Meningen er at jeg via nogle input felter skriver en tekst som så online vises med det samme når jeg redigerer og hvordan får jeg al teksten fra input felterne til at stå under hinanden ?

Og hvor får jeg textarea (evt div eller iframe) til at ha' en bestemt størrelse som der ikke må afviges fra ?

Her er hvad jeg foreløbig har bikset sammen :

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<style type="text/css">
body, td, tg, input, select {
font-family: Verdana;
font-size: 10px;
}
textarea{
    width : 180px;
    height : 40px;
}
</style>
</head>
<body onload="initPosition(document.forms[0].felt4)">

<form enctype="multipart/form-data" action="side2.php" name="formen" method="post">

Linie 1 : <input type="text" name="felt1" onkeyup="document.formen.felt4.value = this.value">
<select onchange="this.form.felt4.style.fontSize = this.options[this.selectedIndex].value; initPosition(this.form.felt4);">
<option value="10">10px</option>
<option value="12">12px</option>
<option value="14">14px</option>
<option value="16">16px</option>
<option value="18">18px</option>
<option value="20">20px</option>
<option value="24">24px</option>
<option value="36">36px</option>
</select>
<br>
Linie 2 : <input type="text" name="felt2" onkeyup="document.formen.felt4.value = this.value">
<select onchange="this.form.felt4.style.fontSize = this.options[this.selectedIndex].value; initPosition(this.form.felt4);">
<option value="10">10px</option>
<option value="12">12px</option>
<option value="14">14px</option>
<option value="16">16px</option>
<option value="18">18px</option>
<option value="20">20px</option>
<option value="24">24px</option>
<option value="36">36px</option>
</select>
<br>
Linie 3 : <input type="text" name="felt3" onkeyup="document.formen.felt4.value = this.value">
<select onchange="this.form.felt4.style.fontSize = this.options[this.selectedIndex].value; initPosition(this.form.felt4);">
<option value="10">10px</option>
<option value="12">12px</option>
<option value="14">14px</option>
<option value="16">16px</option>
<option value="18">18px</option>
<option value="20">20px</option>
<option value="24">24px</option>
<option value="36">36px</option>
</select>
<br>
Output :
<textarea type="text" name="felt4" cols="180px" rows="10"></textarea>
<input type="submit" value="Send">

</form>
</body>
</html>
Avatar billede olebole Juniormester
14. november 2008 - 14:38 #1
<ole>

Du skal under alle omstændigheder have enheder med i alle dine option values:
    <option value="10px">10px</option>

Du må forklare nærmere, hvad der skal stå i dit textarea - hvordan og hvornår. Brugeren behøver jo ikke gå til felterne i nogen bestem rækkefølge, så i hvilken rækkefølge skal der skrives, osv?

Mangler du mon ikke en JS-funktion, som hedder 'initPosition'?

/mvh
</bole>
Avatar billede henrik6666 Nybegynder
14. november 2008 - 14:52 #2
Jeg ved ikke meget om javascript og ville egentlig helst ha' lavet det i php og det jeg har gjort er at bikse diverse script/vejledninger sammen så jeg kunne komme tættere på resultatet. Måske derfor der er lidt rod i koderne ..

Jeg fandt masser af ekempler på nettet der kunne lidt ala det jeg ville ..bare ikke det hele på en gang.

Rækkefølgen er underordnet og jeg tænkte på om der også skulle være mulighed for linieafstand ..
Avatar billede olebole Juniormester
14. november 2008 - 15:11 #3
Jeg forstår stadig ikke, hvad det er, du vil
Avatar billede henrik6666 Nybegynder
14. november 2008 - 15:17 #4
For et stykke tid siden købte jeg et stempel online og det var her jeg så den her online redigering så nu kan du se præcis hvad jeg mener : http://print2people.dk/_/l-stampsAll/type=alpo40&step=1&

Jeg ønsker dog kun at lave "lidt" af det ..
Avatar billede olebole Juniormester
15. november 2008 - 01:17 #5
Det er ikke et JavaScript, men et billede, som bliver udskrevet på serveren af GDLib eller ImageMagick
Avatar billede henrik6666 Nybegynder
15. november 2008 - 09:54 #6
Hmmm - det er muligt ! Men mine simple koder laver jo næsten det jeg vil så jeg havde ingen ide om at det ville være vanskeligt ..

Laver bare den mindre dynamiske udgave i php og iframe (med en preview knap) og så er jeg videre ..
Avatar billede henrik6666 Nybegynder
16. november 2008 - 15:38 #7
Lukker .....