Avatar billede Slettet bruger
13. november 2008 - 17:16 Der er 2 kommentarer

ALTER TRIGGER fejler

Jeg arbejder med en stored procedure i Visual Web Developer 2005 express.

Hele ideen er at når jeg laver en ny oprettelse i min database skal værdien fra mit felt 'id' (som er autonumerisk) sætte samme værdi ind i et andet felt 'sekvens' (som bare et tal).

Jeg har genbrugt dette script fra en anden tabel hvor det virket som det skal.

Her får jeg imidlertid bare en fejlmeddelse:

"Cannot alter trigger 'dbo.IdentityTrigger' on 'dbo.billedegalleri' because this trigger does not belong to this object. Spicify the correkt triggername or the correct target object name."

Mindes ikke jeg var udsat for denne fejlmeddelse i min anden tabel...

ALTER TRIGGER [dbo].[IdentityTrigger] ON dbo.billedegalleri AFTER INSERT

AS
BEGIN
    SET NOCOUNT ON;

    declare @id as int
    set @id = (SELECT @@IDENTITY FROM inserted)

    declare @sekvens as int
    set @sekvens = (SELECT sekvens FROM billedegalleri WHERE id = @id)

    if (@sekvens = '0')
    begin
        UPDATE billedegalleri SET sekvens = @id where id = @id
    end

END
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
13. november 2008 - 17:19 #1
Hvis triggeren ikke findes i den database, så skal du bruge create trigger.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2008 - 17:42 #2
Yeps - virker nu! - smid et svar....