Avatar billede petercj Nybegynder
13. november 2008 - 15:47 Der er 5 kommentarer

Hvordan bestemmes afstanden mellem et <h1> og <h2> tag

Hej Alle,

Hvis jeg nu har en kode der ser ud som følger:

<h1>Dette er en overskrift</h1>
<h2>Og dette er noget andet tekst</h2>

Hvordan bestemmer jeg i CSS linieafstanden mellem de 2 tags?

Kan nogen give mig et hint?

/Peter J
Avatar billede fennec Nybegynder
13. november 2008 - 15:50 #1
h1{line-height:10px;}
Avatar billede olebole Juniormester
13. november 2008 - 15:50 #2
<ole>

Med margin-bottom på den øverste og margin-top på den nederste

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
13. november 2008 - 15:51 #3
fennec >> Det giver en del uheldige komplikationer  =)
Avatar billede petercj Nybegynder
13. november 2008 - 16:00 #4
For pokker olebole, du har redet min dag...jeg har siddet og stirret mig blind på det skidt i lang tid.

Det var lige præcis løsningen...smid lige et svar, så får du point :o)

/Peter J
Avatar billede olebole Juniormester
15. november 2008 - 01:51 #5
Et lille tip: Hvis man er i tvivl om, hvorvidt det er paddig eller margin, man skal tage fat i, giver man feltet en baggrundsfarve. Så kan man med det samme se, om 'luften' ligger indenfor eller udenfor elementet. Ligger den udenfor, er det margin - ligger den indenfor, er det padding  ;o)