Avatar billede xanxion Nybegynder
13. november 2008 - 15:30 Der er 7 kommentarer

Problem Med Iframe i HTML (IE virker, men ikke firefox )

Hej Eksperter.

Jeg er løbet ind i et lille problem på: www.risefm.net
Jeg har lavet en menu, og lagt den i en html side, og sat den ind på forsiden i toppen med iframe. Det virker fint i IE, men i Firefox, er den ikke "Alligned" ordenligt. Dvs at man ikke kan se menu knapperne i firefox.

Hvis nogle har løsningen ville det være en kanon stor hjælp!
Jeg har prøvet en masse, men intet har virket!
Avatar billede olebole Juniormester
13. november 2008 - 15:35 #1
<ole>

For det første disabler du store og meget vigtige dele af CSS i IE ved at bruge den valgte DTD. Brug denne i stedet:
    <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Desuden er dit dokument ikke afsluttet - og så er der en del andre fejl, som først skal rettes. Så kan vi tage den derfra  ;o)
    http://validator.w3.org/check?uri=www.risefm.net&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0&ss=1&verbose=1

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
13. november 2008 - 15:40 #2
I dokumentet i iframe'en har du slet ikke nogen DTD, hvilket også disabler CSS i IE.

Dernæst findes der ikke en height-attribut på en tabel. Højden skal sættes med CSS.
Avatar billede xanxion Nybegynder
13. november 2008 - 15:47 #3
Hej Olebole,
Tak for svaret. Jeg vil lige få rettet de fejl som du har fundet. Med det samme
Avatar billede xanxion Nybegynder
13. november 2008 - 16:04 #4
Jeg tror jeg har fået rettet en del af fejlene, der skulle være 11 errors tilbage, som jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg får rettet. Men kan ikke forestille mig det har noget med iframen at gøre? da jeg ikke bruger css til den.

Og det har virket på andre sider, førhen.

Mvh,
Mike
Avatar billede xanxion Nybegynder
13. november 2008 - 16:09 #5
Men jeg kan se efter jeg har rettet en del af fejlene, er den helt gal i firefox.
Avatar billede olebole Juniormester
15. november 2008 - 01:57 #6
Når du sætter en fuld DTD i toppen af dokumentet, er du sikker på, at browserne opfatter og viser koden så ens, som muligt. Derefter er det op til dig, at lære at kode HTML og CSS  =)

Begynd med at åbne fejlkonsollen i FF - load siden - og du vil se oceaner af fejl
Avatar billede olebole Juniormester
15. november 2008 - 01:59 #7
CSS som:

width: 100;
top: 193;
left: 230;

- holder f.eks. ingen steder. Der skal stå:

width: 100px;
top: 193px;
left: 230px;