Avatar billede maul Nybegynder
28. juni 2001 - 10:43 Der er 6 kommentarer

Image-knap

Jeg har en side med 3 frames. I den venstre er linksene, og i stedet for tekst har jeg valgt at bruge billeder som links-knapper. Jeg har indsat billederne i en tabel og markeret det første billede. I Behaviors har jeg valgt on mouseOver – Swap Image og onClick – swap image. Det er dog to forskellige billeder, der skal vises i de to behaviors. Det fungerer også fint nok, men hvis jeg så klikker på billedet (i browser) skifter den også, men i det samme jeg går ud over billedet og så tilbage igen, så skifter den til mit on mouseOver billede. Det jeg gerne vil have er, at den skal forblive i det \"mode\" jeg har defineret i onClick – også selvom jeg går ind og ud af billedet!!
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
28. juni 2001 - 10:59 #1
Det lyder som om du har rimeligt styr på dreamweaver...

læg en \"onmousedown\" behavior på hvor du skifter billedet til det du gerne vil have det til at være....
Avatar billede maul Nybegynder
28. juni 2001 - 11:12 #2
Jeg har næsten lige lært Dreamweaver, så jeg synes bestemt ikke, at jeg ahr særlig meget styr på det!!

Men jeg prøver lige det du foreslog…
Avatar billede maul Nybegynder
28. juni 2001 - 11:22 #3
Jeg har nu prøvet at lave en \"on mousedown\", men det virker stadig ikke efter hensigten! Der sker stadig det, at billedet skifter, hvis jeg fører musen ind over billedet!
Avatar billede zagal Nybegynder
02. juli 2001 - 08:46 #4
Hej Maul
Det du skal gøre er at du skal oprette x antal ens sider med dine links på. D.v.s at når du har linket til indhold_b.html så skal du også oprette en side der hedder links_b.html som du linker til fra forsiden. Fordelen ved dette er at når du har trykket på link b og siderne link_b.html og indhold_b.html er loadet så kan du fjerne den behaviour som laver mouseover under link_b.html og derved har du opnået det som du gerne vil. Mig bekendt er der vist ikke andre måder at udføre det som du gerne vil end ovenstående.

Mvh
zagal

Mvh
zagal
Avatar billede maul Nybegynder
02. juli 2001 - 22:16 #5
Hej Zagal

Tak for dit forslag, men jeg har prøvet og har nu fået et nyt problem!! Jeg kan kun få Dreamweaver til at lave link til én anden html-side, og hvis jeg vælger at ved klik på musen skal den udskifte hele min left-frame, som du foreslår, så kan jeg ikke også få den til at udskifte main-framen med den ønskede side!!! HAr du også en løsning på dette???
Avatar billede avlund Nybegynder
11. juli 2001 - 18:32 #6
Det har jeg.

Brug behavior -> go to URL. Der kan du få den til at skifte flere sider ved et enkelt musetryk. Jeg bruger den selv til samme formål.