Avatar billede zxa Nybegynder
12. november 2008 - 19:13 Der er 8 kommentarer

lægge tal samme

Hej
hvis man har skrevet et tal i en celle, og så bagefter ville ligge et nyt tal til. Så nu gør jeg det at jeg skal skal ind og skriv + foran tallet, også bagefter skriver jeg + bagved tallet samt det nye tal der skal ligges til. Men er der en genvej så man slipper for det
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2008 - 19:30 #1
??

Jeg er ikke helt med? I en celle skriver du

=2+3

for at lægge to tal sammen. Men det kan da ikke være det du mener...?

  // Steeven
Avatar billede jkrons Professor
12. november 2008 - 19:40 #2
der er ingen genvej til det, du ønsker, for det er ikke sådan, at Excel skal bruges. Du skal skirve dine tal i forskellige celler, og så indsætte en formel, der lægger dem sammen.

Det er aldrig env god idé med tal direkte i formler.
Avatar billede zxa Nybegynder
12. november 2008 - 19:44 #3
okay
det kunne godt være at der var en genvejstast. Det jeg bruger det til er når der er lager optælling så skal jeg ind og rette i en celle flere gange
Avatar billede gunfar Nybegynder
12. november 2008 - 20:43 #4
alt efter hvilket lager system du har så findes der nok en lagerkladde der i dit proggram i forbindelse med lageroptælling / status
f.eks findes dette i navision
Avatar billede kabbak Professor
12. november 2008 - 22:01 #5
du kan lege med denne kode, sættes i arkets modul.

alle celler med tal,bliver adderet med det nye du skriver i samme celle

Option Explicit
Dim Gammel As Double
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If IsNumeric(Target) Then
        Application.EnableEvents = False
        Target = Target + Gammel
        Application.EnableEvents = True
    End If
End Sub

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If IsNumeric(Target) Then Gammel = Target.Value
End Sub
Avatar billede zxa Nybegynder
13. november 2008 - 07:08 #6
Hej
kabbak jeg ville prøve den metode, men det når jeg først i aften.
Men lig du bare et svar
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2010 - 23:09 #7
Vil kabbak lægge et svar, så spørgsmålet kan lukkes?
Avatar billede kabbak Professor
06. juli 2010 - 20:29 #8
;-))