Avatar billede tobiasfp Nybegynder
12. november 2008 - 15:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Target framework - php

Hey Alle..

Jeg har et normalt HTML framework kørende..

Jeg ved at hvis man laver et link i html at man så kan bruge target til at linke til et af sine frames, men hvad nu hvis man gerne vil have at 2 af vinduerne linkes til to forskellige links, ved kun at trykke på et link (anchor).

Eller hvad nu hvis jeg har lavet et skript der starter en session, så vil jeg gerne have at når man logger ind, at så alle frames bliver opdaterede/refreshede sådan at når man spørger om if(isset($_SESSION['id']))
{

at ens frames så registrerer at sessionen er sat, dette sker ikke hvis nu og jeg forstår det ikke helt..

Mvh Tobias
Avatar billede olebole Juniormester
12. november 2008 - 20:07 #1
<ole>

PHP kan ikke gøre noget ved dine frames. PHP virker på serveren, så du skal nok have fat i noget JavaScript  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede tobiasfp Nybegynder
13. november 2008 - 00:07 #2
Fair nok, hvad kan jeg gøre ved det?

Jeg har virkelig brug for at refreshe mine frames for at sitet skal virke
Avatar billede w13 Novice
13. november 2008 - 00:16 #3
F.eks.: href="java script:document.getElementById('frame1').setAttribute('src','link1.php');document.getElementById('frame2').setAttribute('src','link2.php');void(0)"
Avatar billede w13 Novice
23. august 2009 - 18:32 #4
Fået løst problemet?
Avatar billede tobiasfp Nybegynder
23. august 2009 - 21:17 #5
Jep, det har jeg..
Jeg har omdannet strukturen fuldstændigt, så i stedet for at køre med "frames" bruger jeg php's "Get" metode..
I kan her se min index fil:

---------------------------------------------------------------------------
<?php
session_start();
?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="en">
<head>
    <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8" />
    <meta name="description" content="politik, news, nyheder" />
    <meta name="keywords" content="Politikeren, politik, news, nyheder" />
    <meta name="author" content="Tobias Feldballe Petersen"/>
<?php
if (isset($_SESSION['email']))
{
print    '<link rel="stylesheet" type="text/css" href="andreas01.css" />';
print '<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style/' . $_SESSION['email'] . '.css" />';
}
else
{
print    '<link rel="stylesheet" type="text/css" href="andreas01.css" />';
}
?>
    <title>Politikeren.dk</title>
</head>

<body>
<div id="wrap">

    <div id="header">

<?php
print "<h2 align='center'>Politisk fora er under opbygning</h2>";
?>

    </div>
    <div id="leftside">
<?php

                        include("menu.php");
                        print "<hr />";
                        print "<br />";

                ?>

        <div class="announce">

                    <?php
                        include("nyheder.php");
                ?>

        </div>

    <div id="rightside">
<?php
if (isset($_SESSION['email']))
{
print '<a href="index.php?emne=logaf">Log af</a>';
}
else
{
print '<a href="index.php?emne=login">Log ind</a>';
}

include("soeger.php"); ?>
    <div class='announce'>
        <h2 align = "center">Updates:</h2>
        <?php
        print "<br />";
                        include("formatdate.php");
                        include("oversigt.php");
print "<hr />";
print "<br />";
                        include("oversigt_ml.php");
print "<hr />";
print "<br />";

        print "</div>";
        ?>
    </div>

    <div id="content">
                <?php
                    if(!$emne == "") {
                        include("{$emne}.php");
                    }

                    else {
                        include("body.php");
                    }
                ?>

</div>
</body>
</html>

    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="print.css" media="prins" media="screen,projection" />

---------------------------------------------------------------------------

læg specielt mærke til den nederste del:
---------------------------------------------------------------------------
                <?php
                    if(!$emne == "") {
                        include("{$emne}.php");
                    }

                    else {
                        include("body.php");
                    }
                ?>
---------------------------------------------------------------------------

Ved hjælp af "get" metoden, ligesom post metoden, sætter jeg bare "$emne" til filens navn som jeg vil have åbnet.

Du må gerne bruge min index fil til dine egne hjemmesider hvis du har lyst..

(dog ser det ret underligt ud uden .css filen)
Avatar billede w13 Novice
23. august 2009 - 23:47 #6
Husk at acceptere dit svar, så spørgsmålet lukkes. :)
Avatar billede olebole Juniormester
24. august 2009 - 11:44 #7
Måske, du burde vælge en mere tidssvarende DTD. Dels kræver XHTML 1.0 Strict, at dokumentet serves specielt - og på en måde, IE ikke understøtter - og dels ligger fremtiden ikke i XHTML, men i HTML:
    http://dengodekode.dk/xhtml