Avatar billede sidenius Nybegynder
12. november 2008 - 15:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

For stor afstand mellem topbanner og tabel

Jeg vil gerne lave en tabel, men denne skal oprettes så den står lige under et topbanner ( billede med knapper ). Den tabel jeg prøver at oprette , bliver lavet en linie længere nede end lige under billedet og jeg kan bare ikke få tabellen flyttet op til underkanten af billedet. Evt nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2008 - 15:16 #1
Der er vel en padding eller margin et sted, som du ikke har opdaget. Prøv at lav en CSS hvor du sætter padding og margin til 0.

  // Steeven
Avatar billede sidenius Nybegynder
12. november 2008 - 15:24 #2
hmm alt er tjekket, den laver akkurat det samme nummer desværre
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2008 - 15:42 #3
Hvordan har du sat det sammen?
Har du sat logoet ind i en div-boks og placeret tabellen nedenunder inde i div-boksen også? Eller har du bare indsat logoet, som er et billede billede, direkte og placeret en tabel under?

Har du et link eller et kode-eksempel, måske?

  // Steeven
Avatar billede sidenius Nybegynder
12. november 2008 - 16:07 #4
jeg har bare sat indsat logo'et og så placeret en tabel under denne. Og det har nemlig før virket for mig på denne måde, så det undrer mig godtnok en del hvorfor jeg ikke kan lave samme nummer nu.
Avatar billede sidenius Nybegynder
12. november 2008 - 16:23 #5
den er løst..brugte Shift+Enter til at komme tilbage til Enkelt linieafstand :)
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2008 - 16:50 #6
Nåå, du har bare klikket "enter" i design-visningen? Så er det klart :)

Når du klikker "enter", laver du ikke et linjeskift men derimod et nyt afsnit. Altså du opretter et nyt <p>...</p>-afsnit, og denne har en automatisk afstand til andre elementer. Ved "Shift"+"Enter" laver du derimod et almindeligt linjeskift, nemlig <br />.

Det var godt du fik det løst :)

  // Steeven