Avatar billede Slettet bruger
11. november 2008 - 22:50 Der er 10 kommentarer

Menu i asp.net

Hey hey!

Jeg spørger måske lidt dumt, men håber alligevel at finde svar :)  Jeg har leget lidt med asp.net og bruger Microsoft Visual Web som udviklingsmiljø.

Jeg er nu kommet til et sted hvor jeg gerne vil lave en menu med et par undersider.  Dvs ude til venstre vil jeg gerne have en menu og så siden, lige ved siden af skifter når man vælger et menupunkt.  - Som enhver anden menu på enhver anden hjemmeside.

Er der en smart måde at lave det på?  - Jeg kan huske da jeg i mine unge håbefulde dage lavede lidt hjemmeside i html var det noget med en tabel osv.  Er det forældet?

På forhånd tak for jeres tid!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. november 2008 - 23:22 #1
Det kommer lige an på hvad du mener med "noget med tabel"..

I ASP.NET har man det der hedder "MasterPage", som er en skabelon som andre sider (undersider) kan smeltes sammen med.

Eksempel: Du opretter en MasterPage og laver en menu. Herefter opretter du en almindelig side, og vælger at den skal benytte den MasterPage du lige har lavet.
Nu vil menuen automatisk komme frem på din underside, idet den henter skabelonen fra MasterPage.
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2008 - 23:57 #2
Okay, det lyder ikke så besværligt!  Jeg vil lige prøve mig lidt frem, så vender jeg tilbage!
Avatar billede aaberg Nybegynder
12. november 2008 - 08:46 #3
Tag at se lidt på Menu kontrollen i asp.net.
Avatar billede ares Nybegynder
12. november 2008 - 09:53 #4
tjek denne video om netop MasterPage og Site Navigation...

http://www.asp.net/learn/videos/video-48.aspx

mvh

Ares
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2008 - 12:14 #5
Det virkede super!
Tak for hjælpen...  Sender du et svar?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. november 2008 - 18:29 #6
carnifex> Der er 3 personer der deltager i dette spørgsmål.. hvem skal smide et svar?
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2008 - 23:08 #7
hehe sorry, jer alle 3!
Avatar billede aaberg Nybegynder
19. november 2008 - 00:26 #8
:-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. november 2008 - 00:59 #9
Roger that :-)
Avatar billede nut Nybegynder
09. januar 2009 - 15:00 #10
Du kan godt lave en dropdawn menu, jeg ved ikke, om du vil have at...

jeg kommer lige med et eks. forside  film -> genre -> filmens navn.

jeg har koden til den, sig til hvis du vil have den.