Avatar billede kristianvesterskov Nybegynder
11. november 2008 - 21:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

USB ekstern harddisk til ethernet ?

Hej alle.

Jeg sidder og tænker på hvad det er det usb stik det skal bruges til i min router ? Dlink dir 665.

Jeg tænkte på om man kan sætte en eksterne harddisk til der ? usb.

Og kan man få en adapter der laver usb til ethernet. så man i kunne tage en ald. eksterne harddisk på usb og få ethernet derpå ?

Mvh kristian vesterskov
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. november 2008 - 23:17 #1
Stikket er formentlig blot til en printer. Har du en ældre, simpel USB printer, vil du kunne sætte den til her, og dele den på netværket.

Jeg tror ikke på du kan sætte en harddisk på... - der må du konsultere manualen for ruteren.

Ja... - man kan få USB-RJ45 adapter. Jeg skal se om jeg kan finde et link...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. november 2008 - 23:21 #2
Der er en dims her: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=403561&searchArea=products&Soegeord=USB+Ethernet

Jeg tror jeg har set dem fra kr. 400,- af og op...
Avatar billede kristianvesterskov Nybegynder
12. november 2008 - 09:35 #3
Vil det virke ? kan den lave usb signal om til ethernet  ? så den kommer på lan netwærket.
Avatar billede kristianvesterskov Nybegynder
12. november 2008 - 09:54 #4
har bestil den så må vi se :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. november 2008 - 11:41 #5
Tja - hvis ikke det virker, kan jeg ikke se formålet med dimsen :-)

Jeg har selv en "Synology box" der har en intern harddisk. Men desuden har jeg sat hele to eksterne USB harddiske og en printer på (der er 3 USB porte på den).

Så jeg er rimelig sikker på at den virker :-)
Avatar billede kristianvesterskov Nybegynder
22. december 2009 - 12:53 #6
Hej alle den virkede ikke, derfor valgte jeg at lade dem tage den tilbage. Lukker sagen.