Avatar billede gunfar Nybegynder
11. november 2008 - 20:09 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

flytte data ud på en linje i regneark

i forbindelse med opryd på lagerpladser / locationer vil vi gerne se en vare som er lagt på forskellige locationer vi vil dog gerne se det på et regneark hvor det enkelte varenummer fremkommmer på en vandret linje for derved at kunne se hvor vi kan finde varen på de andre locationer på samme linje
I dag fremkommmer på en lodret placering'soversigt men dog ikke samlet for det enkelte varenummer men ud for de enkelte location's nummer som varen er registret under  loc nummer. f.eks Aa01-10 og F01-10 dette gør dog at her imellem kommmer andre varer som ligger under locationer som starter med B01-10. C 01-10 ect.
Dettte vil være nemmere vis den enkelte varer som har flere locationer  fremkommer på sammme vandrette linje

? lyder på
når man kopierer oversigt over i et Regneark og så derefter at  trækkke varer som har flere locationer ud på samme linje automatisk på en snedig måde
Avatar billede excelent Ekspert
11. november 2008 - 20:38 #1
Har du varenummer i kolonne A og locationer i kolonne B eller hvordan ?
Avatar billede gunfar Nybegynder
11. november 2008 - 20:44 #2
ja
Avatar billede gunfar Nybegynder
11. november 2008 - 20:46 #3
sorry for enkelt svar

jeg kan selv bestemme hvorledes jeg vil kopierer det over i et excel

men som udgangspunkt har jeg placering / location i kolonne A  og varenummer i kolonne B
spørg endelig for evt yderlig info
Avatar billede gunfar Nybegynder
11. november 2008 - 21:02 #4
kan fortælle at dette projekt omhandler ca 10.000 varenummere men dog ikke alle der ligger flere steder men så fortæller de lidt om størrelsen at evt lodret kolonner
Avatar billede gunfar Nybegynder
11. november 2008 - 21:04 #5
sorry det hedder vis rækkker når det går ned af ,
Avatar billede excelent Ekspert
11. november 2008 - 21:09 #6
Med mindre du har version 2007, så har vi 256 kolonner at gøre godt med
Er der nogen varenumre der har flere locationer end det ?
Avatar billede gunfar Nybegynder
11. november 2008 - 21:20 #7
kører på xp prof
mener du ikke rækker ned ..håber vi taler samme retning altså ud for tallet i regnearket,,

det drejer sig højst om at 1 ( en ) vare kan ligge på højst ca 15 - 20 forskellige steder

ved godt vandret hen er der ikke så mange "felter"
Avatar billede excelent Ekspert
11. november 2008 - 21:25 #8
ja det er jeg med på,- dine data nu :

Location Varenr.
Aa01-10 Bananer
F01-10 Bananer
F02-10 Bananer

skal ændres til :

Bananer  Aa01-10  F01-10  F02-10

hvis jeg forstår dig ret !!!

Du er også velkommen til at sende filen
Avatar billede gunfar Nybegynder
11. november 2008 - 21:33 #9
ja det er den måde / opsætning jeg tænker på

hvis det skal være 110% ( som i en Toyota . jok.)

men bemærk at som udgangspunkt er det hele registret i lodret udgave
Avatar billede excelent Ekspert
11. november 2008 - 21:34 #10
Vi skal have oprettet en liste af dine varenumre uden dubletter
så start med at kopiere dine varenumre i kolonne B til kolonne A i et tomt ark
Marker en celle i kolonne A og kør følgende makro :

Sub SletDubletter() ' Slet i markeret kolonne
Dim c, r, t, t2
If Selection.Columns.Count > 1 Then MsgBox ("Kun 1 kolonne!"): Exit Sub
c = ActiveCell.Column
r = Cells(65500, c).End(xlUp).Row
Range(Cells(1, c), Cells(65500, c).End(xlUp)).Select
For t = 1 To r
If Cells(t, c) <> "" Then
For t2 = t + 1 To r
If Cells(t, c) = Cells(t2, c) Then
Cells(t2, c) = ""
End If
Next
End If
Next
On Error Resume Next
Selection.Columns.SpecialCells(xlCellTypeBlanks).Rows.Delete Shift:=xlUp
If MsgBox("Skal liste sorteres", vbYesNo, "Fjern dubletter") = vbYes Then
Selection.Sort Key1:=Range(ActiveCell.Address), Order1:=xlAscending
End If
ActiveCell.Select
End Sub
Avatar billede gunfar Nybegynder
11. november 2008 - 21:51 #11
sorry (der stod jeg delme af ) mener så dreven er jeg ikke

er ikke så teknisk
har det liggende som et excel ark nu hvor jeg har taget et lille udsnit for evt at sende men hvorledes
Avatar billede excelent Ekspert
11. november 2008 - 21:57 #12
send det til:
pm@madsen.tdcadsl.dk
Avatar billede gunfar Nybegynder
11. november 2008 - 22:09 #13
sendt til mailen
Avatar billede snej Nybegynder
12. november 2008 - 17:51 #14
Umiddelbart tror jeg det letteste ville være at lave en Pivot tabel, og hvis du i kolonne c har stk på lager ville den samtidigt kunne summe hvor mange stk. der er på de enklete lokationer, og hvor mange stk der er totalt.

Husk der skal være en overskrift for at kunne bruge Pivot funktionen.
Avatar billede gunfar Nybegynder
12. november 2008 - 20:10 #15
til Snej..ikke hel med på dit forslag  ..har antal på kolonne c
Avatar billede snej Nybegynder
13. november 2008 - 18:41 #16
Gå i menuen Data, vælg pivottabel... - tryk næste marker dine data Husk at første linie i dine data skal være en overskrift. Tryk næste og vælg om du vil have dene data i et nyt ark eller i samme ark som dine grunddata. Tryk derefter udfør.

Nu har du en feltliste og en område i dit ark som er indrammet med blåt.
Du trækker feltet lokation op hvor der står "Slip kolonnefelter her", Varenr. trækkes over til rækkefelter og stk. trækker du ind i midten med dataelementer.

Hvis den ikke ligger stk. rigtigt sammen er det formentlig fordi der oppe i venstre hjørne står antal af stk., hvis det er tilfældet, dobbeltklik på feltet hvor der står antal af stk. og så kan du vælge sum af stk. i stedet.

Nu burde din pivot virke. Hvis du ændre i dine grunddata, skal du dog huske at højreklikke på pivottabellen og vælge opdater.
Avatar billede gunfar Nybegynder
17. januar 2009 - 22:34 #17
tak for hjælpen excelent
Avatar billede gunfar Nybegynder
17. januar 2009 - 22:35 #18
send et svar excelent så jeg kan dele point ud
Avatar billede excelent Ekspert
18. januar 2009 - 11:58 #19
Blev vi færdig med den ?
Avatar billede gunfar Nybegynder
18. januar 2009 - 13:02 #20
kan henvende mig direkte til dig ,, skal / har fået at vide at jeg skal lukke mine ?
Avatar billede excelent Ekspert
18. januar 2009 - 14:58 #21
klik på mit navn - under brugerinfo finder du min mailadr.