Avatar billede farouche Nybegynder
11. november 2008 - 17:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lidt Positionering

Hejsa

Jeg har en side som har et centreret layout og et sted på denne er følgende

<table><tr class="tr_test"><td>Test</td></tr></table>

Nu vil jeg gerne ha posistioneret denne <tr> et andet sted på min side og jeg har ikek mulighed for at ændre på grundlæggende HTML for siden kun tilføje HTML og CSS.

Jeg gør følgende

.tr_test {
  position: absolute;
  left: 600px;
  top: 10px;
}

Dette virker som sådan fint, MEN det er et problem med absolut positionering da siden som nævnt er centreret hvilket gør at tingene rykker sig i forhold til hinanden.

Så prøver jeg:

.tr_test {
  position: relative;
  left: 600px;
  top: -150px;
}

Dette placerer også min tr det rette sted, men nu er der desværre et stort tomrum på den originale position for min tr

Dette kommer ikke for så vidt bag på mig.

Men er der en måde hvorpå jeg kan få noget lignende til at fungere.

Har overvejet noget js der dynamisk repositionerer min tr når browservinduet resizes.

Er der mon adre muligheder.

På forhånd tak
Avatar billede w13 Novice
11. november 2008 - 18:06 #1
Er det ikke hele tabellen, du bør positionere frem for kun tr'en?
Avatar billede farouche Nybegynder
11. november 2008 - 18:12 #2
Jo men det kan jeg desværre ikke. :(

Det er et hosted CMS system og den table der er tale om indholder mere end det jeg ønsker at repositionere. Derfor kun tr eller td
Avatar billede w13 Novice
11. november 2008 - 20:27 #3
Skal du så ikke bare smide en div uden om tr'ens indhold og så flytte den? Eller har du heller ikke mulighed for det?
Avatar billede farouche Nybegynder
15. november 2008 - 20:07 #4
Kan desværre ikke ændre på HTML koden nej :(
Avatar billede roenving Novice
17. november 2008 - 07:05 #5
-- tr- og td-elementer kan _kun_ forekomme inde i en tabel, så det giver overhovedet ingen mening at flytte dem med positionering ...

-- men hvis cms-systemet genererer elementer som tabel-celler, burde du/I nok overveje at finde et system, der er tilpasset dette årtusind !-)
Avatar billede w13 Novice
23. august 2009 - 18:38 #6
Fået løst problemet?
Avatar billede farouche Nybegynder
18. april 2010 - 22:20 #7
Luk
Avatar billede farouche Nybegynder
18. april 2010 - 22:20 #8
Luk