Avatar billede kens Nybegynder
28. juni 2001 - 08:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

load af frames

HVORFOR VIRKET DETTE IKKE ??

<%@ Language=VBScript %>
<html>
<head>
<meta NAME=\"GENERATOR\" Content=\"Microsoft Visual Studio 6.0\">
</head>

<SCRIPT language=JavaScript>
function loadFrames(page1,page2,page3,page4)
{
    eval(\"parent.top.location=\'\"+page1+\"\'\");
    eval(\"parent.content.location=\'\"+page2+\"\'\");
    eval(\"parent.main.location=\'\"+page3+\"\'\");
    eval(\"parent.bottom.location=\'\"+page4+\"\'\");
}
</SCRIPT>

<body link=\"#006699\" vlink=\"#006699\" alink=\"#FF6600\" topmargin=\"0\" leftmargin=\"0\">
<TABLE WIDTH=\"100%\" BORDER=0 CELLSPACING=1 CELLPADDING=1>
<TR><TD><h5><font color=\"#006699\" face=\"Verdana\">
<A OnClick= \"java script:loadFrames
(\'telefonbog-top.htm\',\'content.asp\',\'../telefonbog/default.asp\',\'bottom.htm\')\">Telefonbogen</A></font></h5></TD></TR></TABLE>
</body>
</html>

MIT FRAME SET SER SÅDAN UD:
<html>
<head>
</head>
<frameset rows=\"130,*,25\" border=\"0\">
  <frame name=\"top\" scrolling=\"no\" noresize src=\"forside/top.htm\">
  <frameset cols=\"125,*\" border=\"0\">
    <frame name=\"content\" src=\"forside/content.asp\">
    <frame name=\"main\" src=\"forside/main.asp\">
  </frameset>
  <frame name=\"bottom\" scrolling=\"no\" noresize src=\"forside/bottom.htm\">
  <noframes>
  <body>
</body>
  </noframes>
</frameset>

</html>

Håber at \"nogen\" vil hjælpe da jeg er ret ny !
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
28. juni 2001 - 08:11 #1
Så husk at give lidt point...
Avatar billede kens Nybegynder
28. juni 2001 - 08:12 #2
Sorry ! jeg ved ikke hvordan dette skal gøres ???
Avatar billede kens Nybegynder
28. juni 2001 - 08:13 #3
Ka\' jeg rette ?
Avatar billede nuno Nybegynder
28. juni 2001 - 09:51 #4
du må ikke kalde din øverste frame top og ej heller den ene i midten for content - det er reserverede ord. Prøv istedet med fx

<frame name=\"frmTop\" scrolling=\"no\" noresize src=\"forside/top.htm\">
<frame name=\"frmContent\" src=\"forside/content.asp\">

Det er altid en god ide fx at sætte frm foran sine framenavne - fx frmXXX og frmYYY - så undgår man konflikter med reserverede ord.

/nuno
Avatar billede nuno Nybegynder
28. juni 2001 - 09:53 #5
overført til din kode vil det fx være således:

<SCRIPT language=JavaScript>
function loadFrames(page1,page2,page3,page4)
{
    eval(\"parent.frmTop.location=\'\"+page1+\"\'\");
    eval(\"parent.frmContent.location=\'\"+page2+\"\'\");
    eval(\"parent.frmMain.location=\'\"+page3+\"\'\");
    eval(\"parent.frmBottom.location=\'\"+page4+\"\'\");
}
</SCRIPT>

<html>
<head>
</head>
<frameset rows=\"130,*,25\" border=\"0\">
  <frame name=\"frmTop\" scrolling=\"no\" noresize src=\"forside/top.htm\">
  <frameset cols=\"125,*\" border=\"0\">
    <frame name=\"frmContent\" src=\"forside/content.asp\">
    <frame name=\"frmMain\" src=\"forside/main.asp\">
  </frameset>
  <frame name=\"frmBottom\" scrolling=\"no\" noresize src=\"forside/bottom.htm\">
  <noframes>
  <body>
</body>
  </noframes>
</frameset>

</html>

Avatar billede nuno Nybegynder
28. juni 2001 - 09:56 #6
forresten - så er 250 points er måske nok liiige i overkanten til et spørgsmål.

Jeg vil mene at 60 er max. :)

/nuno
Avatar billede kens Nybegynder
28. juni 2001 - 10:01 #7
Da det er første gang jeg prøver dette her, ved jeg heller ikke noget om point !!!
Jeg er bare meget gald for dit svar som er helt perfekt - tusinde tak for hjælpen !
Ha\' en god dag
Avatar billede nuno Nybegynder
28. juni 2001 - 10:55 #8
Selv mange tak :)

Well det er også okay - men du skal være opmærksom på, at du \"kun\" får 5 points pr. dag som du kan spare sammen til at stille nye spørgsmål for. Så med lidt mere moderate point afsat - så har du flere i behold til at få svar på flere spørgsmål uden at skulle vente alt for mange dage indtil du har sparet op igen. (Eller hvis du begynder at svare på spørgsmål - så kan du optjene points ad den vej)

Så sig til - så opretter jeg et spørgsmål, som du bare skal lægge et svar på - så kan du få de 190 af dem tilbage - uden problemer.

/nuno
Avatar billede kens Nybegynder
28. juni 2001 - 13:13 #9
Jamen tak for intro\'en !

Jeg er ret overrasket over den hjælpsomhed og velighed som har mødt mig, 1000 TAK !
Det virker til at være en \"fed\" site som jeg helt sikkert fremover vil gøre brug af.
Avatar billede nuno Nybegynder
28. juni 2001 - 13:17 #10
kens> selv tak :)

jeg har oprettet et spørgsmål her:

http://www.eksperten.dk/spm/85320

klik på linket og læg et svar - så får du de 190 af de points jeg fik tilbage.

/nuno