Avatar billede proff Nybegynder
11. november 2008 - 16:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PHP array problem

Hej Eksperter.

Jeg prøver at adskille nogle navne med et komma, mit resultat ser således ud:

Array,Array - istedet for at printe de korrekte navne.

array(2) {
  [0]=>
  array(1) {
    [2]=>
    string(16) "Jesper Jensen"
  }
  [1]=>
  array(1) {
    [3]=>
    string(14) "Anders Andersen"
  }

while($row_group_friends = mysql_fetch_assoc($group_friends)) {
                        $friends_precollage[] = array($row_group_friends['id']  => "".$row_group_friends['name']."");
}

                    foreach($friends_precollage as $user_key => $user) { $friends_list[] = "<a href=\"/bilbase/profil/".$user_key."\">".$user."</a>";
}

$comma_separated = implode(",", $friends_list);

Hvad gør jeg galt??
Avatar billede micc Nybegynder
11. november 2008 - 17:15 #1
Prøv med:

while($row_group_friends = mysql_fetch_assoc
($group_friends)) {
                        $friends_precollage[] = array($row_group_friends['id'], "".$row_group_friends['name']."");
}

                    foreach($friends_precollage as $user) { $friends_list[] = "<a href=\"/bilbase/profil/".$user[0]."\">".$user[1]."</a>";
}

Er der iøvrigt nogen speciel grund til at du gemmer resultaterne fra databasen en efter en og derefter gennemløber dem? - frem for bare at sige noget i stil med:

while($row_group_friends = mysql_fetch_assoc($group_friends)) {
                  $friends_list[] = "<a href=\"/bilbase/profil/".$row_group_friends['id']."\">".$row_group_friends['name']."</a>";
}
Avatar billede proff Nybegynder
11. november 2008 - 18:37 #2
Nej det kan du have ret i, det er med at bevare logikken :) Smid et svar
Avatar billede micc Nybegynder
11. november 2008 - 19:29 #3
:)