Avatar billede jambazz Nybegynder
11. november 2008 - 16:25 Der er 3 kommentarer

Kreer hyperlink til fil - medtag et argument - virker ikke

Kære alle venlige HTML sjæle!

Jeg vil gerne lave et hyperlink til en cmd fil, hvor jeg giver et argument med, jeg har forsøgt mig frem med
  <a href=3D"file:///D:\SCRIPT.cmd%20ARGUMENT"> men "ARGUMENT" kommer ikke med som et argument for cmd filen.
Er det fordi HTML ikke kan dette, eller er det bare "wrong approach"?
- jeg giver mange points, fordi sagen haster en smule for mig.
Vh Mikkel
Avatar billede olebole Juniormester
11. november 2008 - 22:33 #1
<ole>

En browser kan for det første slet ikke håndtere en .cmd-fil ... og derudover kan du ikke overføre parametre på den måde i en browser

/mvh
</bole>
Avatar billede jambazz Nybegynder
12. november 2008 - 10:22 #2
Hej Ole,

En browser kan sagtens håndtere en cmd fil, det virker i hvertfald fint med IE7. Problemet er at jeg ikke kan give et argument med :(
Avatar billede jambazz Nybegynder
12. november 2008 - 10:57 #3
Min idé var således,
HTML filen:
....
<a href="file:///D:\LPR_Install.cmd%20LPR001">Installer LPR001</a>

<a href="file:///D:\LPR_Install.cmd%20LPR002">Installer LPR002</a>

<a href="file:///D:\LPR_Install.cmd%20LPR003">Installer LPR003</a>
....

CMD filen:
....
@echo off&SETLOCAL

    net use lpt1 /del
    RunDll32.EXE printui.dll,PrintUIEntry /in /n "\\PRINTSERVER\%1"
    net use lpt1 "\\PRINTSERVER\%1"
    GOTO :EOF
....
Som du kan se er LPR00X printerens navn som er det argument, %1, CMD
filen behandler. Det er bare en yndigere løsning at give et argument
med, men hvis ikke det kan laves laver jeg bare en CMD fil pr printer
:-) Det er bare max redundant.. Men ok, HTML er jo også et vulgært
sprog :D