Avatar billede mettecarsten Nybegynder
11. november 2008 - 13:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Automatisk pop up med brugerundersøgelse

Hej eksperter

Jeg er flere gange på større websider blevet mødt af en brugerundersøgelse fra FDIM. Den popper automatisk op fra start og "fader" resten af hjemmesiden ned - herefter skal man klikke enten ja eller nej. Jeg har set lidt på "lightbox", men kan umiddelbart ikke finde koder, som kan gøre det på samme måde.

Hvordan er koden til en tilsvarende brugerundersøgelse på min egen side?

På forhånd tak.
Avatar billede w13 Novice
11. november 2008 - 18:05 #1
Jeg kan ikke lige give dig et helt fuldstændigt eksempel, men se hvordan man laver en fadet sort boks oven på sidens indhold udelukkende vha. HTML og CSS:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head></head>
<body>

<div style="position:fixed;z-index:100;top:0;left:0;width:100%;height:100%;background-color:#000;-moz-opacity:.5;opacity:.5;filter:alpha(opacity=50);"></div>

</body>
</html>

Det virker dog ikke i IE før version 7.

Og her hvordan man kan vise/skjule med java script:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>

<script type="text/javascript">
function toggleDisplay(sID){
    var o = document.getElementById(sID);
    o.style.display = o.style.display != "block" ? "block" : "none";
}

function showSurvey(){
    toggleDisplay("blacklayer");
    toggleDisplay("survey");
}
</script>

</head>
<body>

sd

<a href="java script:showSurvey();void(0)">Vis/skjul</a>

<div id="blacklayer" style="display:none;position:fixed;z-index:100;top:0;left:0;width:100%;height:100%;background-color:#000;-moz-opacity:.5;opacity:.5;filter:alpha(opacity=50);cursor:pointer" onclick="showSurvey()"></div>

<div id="survey" style="display:none;position:fixed;z-index:100;top:15%;left:35%;width:400px;height:500px;margin:auto;background-color:#fff">Tekst her</div>

</body>
</html>
Avatar billede mettecarsten Nybegynder
12. november 2008 - 05:20 #2
Super, jeg kigger på det. Tak for hjælpen.
Avatar billede w13 Novice
12. november 2008 - 09:53 #3
Tak for points! :)