Avatar billede jaandersen Nybegynder
11. november 2008 - 10:00 Der er 3 kommentarer

Baggrundsfarve fra en celle i et dok. til en celle i et nyt dok.

Jeg har nu fået hjælp til at lave en makro som henter farven fra en celle til en anden i det samme dokument. Men nu ønsker jeg at hente celle farven fra et andet dokument. hvordan skal min makro da være? jeg kunne også godt tænke mig at den tog et område som feks: tager fra A1 til D1 og sætter ind i det nye dokument i området A5 til D5.
min nuværende makro:
Sub farve()
'
' farve Makro
'

    Range("A1").Select
    Selection.Copy
    Range("C1").Select
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteFormats, Operation:=xlNone, _
        SkipBlanks:=False, Transpose:=False
    Application.CutCopyMode = False

End Sub

Det dokument jeg ønsker at hente farven fra har følgende sti og navn:
='C:\aktive projekter\Internt\Ressourse gruppe\[DAJ.xls]Ark1'!$A$20
Avatar billede karina_n Nybegynder
11. november 2008 - 10:19 #1
Hej

Jeg har valgt at hente farven fra "LØN.xlsx" celle A1 til D1 og sætte den ind i "leg.xlsm" celle A5 til D5.

Så hvis du erstatter disse med dine filnavne og celler, så skulle det virke.

'
' farve Makro

    Windows("LØN.xlsx").Activate
    Range("A1:D1").Select
    Selection.Copy
    Windows("leg.xlsm").Activate
    Range("A5:D5").Select
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteFormats, Operation:=xlNone, _
        SkipBlanks:=False, Transpose:=False
End Sub
Avatar billede jaandersen Nybegynder
11. november 2008 - 10:34 #2
Hej
Du er vel nok hurtig. tak for det :-)
Den giver desværre negativ tilbagemelding : "Subscript out of range"
Avatar billede karina_n Nybegynder
11. november 2008 - 11:53 #3
Hej igen

Du kan også prøve selv at indspille makroen:
- Vælg indspil makro
- navngiv makro og tryk ok (du er nu igang med at indspille makroen)
- marker de farvede celler i det ark du vil kopiere fra
- gå til det nye sted, højreklik, indsæt speciel, formater, ok.
- vælg stop indspilning af makro

Du har nu en makro, der henter farven. :-)