Avatar billede rotco Juniormester
10. november 2008 - 15:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

slet 2 ens i tabel

Hejsa,

jeg har en en tabel hvor der vil forekomme 2 ens nogle gange, og jeg har noget cronjob halløj igang..

Det jeg vil er at slette den ene af de 2 eller 3 eller 4 ens resultater.

Altså kører tabellen igennem og slette den resultater som der er flere af så der kun er 1 tilbage
Avatar billede j4k0b Nybegynder
10. november 2008 - 15:50 #1
Hvilke betingelser er der for de rækker som skal slettes, og for den som ikke skal slettes?
Avatar billede coderdk Praktikant
11. november 2008 - 00:07 #2
Typisk siger man noget i stil med:

DELETE FROM tabel2 WHERE tabel2.felt = tabel1.felt AND tabel2.id <> tabel1.id

Helt utestet, men det er noget i den stil :)
Avatar billede coderdk Praktikant
11. november 2008 - 00:10 #3
Hm ja, med aliaser når det er samme tabel:

DELETE skalslettes.* FROM tabellen AS skalslettes INNER JOIN tabellen AS t1 WHERE skalslettes.felt = t1.felt AND skalslettes.id <> t1.id
Avatar billede tobiasfp Nybegynder
12. november 2008 - 15:25 #4
Hvis du ikke vil have at der nogensinde kommer to ens felter, kan du jo altid omlave din række af tabellen til UNIQUE..
Avatar billede rotco Juniormester
24. januar 2009 - 15:49 #5