Avatar billede mandenmedplanen Nybegynder
10. november 2008 - 14:56 Der er 7 kommentarer

marginproblemer i IE

Jeg har oprettet en side der gemmer mange personlige data. Til de felter der skal have en dato har jeg fundet en kalender der automatisk kommer frem når jeg klikker mig ind i det givne tekstfelt.

Mit problem er bare at for at kalenderen står rigtigt skal den have  en margin på -160px. Dette giver dog problemer med at Ie viser et stort hvidt felt der svarer til den negative margin.

- se billedet her

http://peecee.dk/upload/view/139484, hvor det røde indikerer området

Se nedenstående CSS kode:

#CalendarControl {
  position:absolute;
  background-color:#fff;
  margin: 0px -160px;
  padding:0;
  display:none;
  z-index: 100;
}

Er der nogen der ved hvordan man får den til at lade være med at vise den negative margin?
Avatar billede olebole Juniormester
10. november 2008 - 15:00 #1
<ole>

Det burde ikke ske med den kode, du viser. Du må nok lægge et link til siden, så vi kan finde fejlen  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
10. november 2008 - 15:04 #2
Hmmm ... jeg kan zq da osse bare teste!  ;D

Det viser sig, at baggrunden 'bliver liggende', når den negative venstremargin flytter elementet mod venstre, så bare slet den hvide baggrundsfarve:

#CalendarControl {
  position:absolute;
  background-color:#fff; /* Slet denne linje */
  margin: 0px -160px;
  padding:0;
  display:none;
  z-index: 100;
}
Avatar billede olebole Juniormester
10. november 2008 - 15:08 #3
- meeeen, jeg synes nu alligevel, det lyder sært. Du må nok hellere lægge det link  =)
Avatar billede mandenmedplanen Nybegynder
10. november 2008 - 15:08 #4
Jeg har den desværre kun lokalt lige pt. Men hvis jeg ændrer ovenstående margin til margin: 0px 0px; vises kalenderen som vist på dette billede

http://peecee.dk/upload/view/139486

og der står den "udenfor" siden...
Avatar billede olebole Juniormester
10. november 2008 - 15:10 #5
Jamen, et billede siger mindre end, hvis du sang en lille vise om koden  =)

Hvad skriver du på den allerførste linje i dit HTML-dokument? Hvad får du returneret, hvis du i IE skriver dette i adresselinjen og trykker 'Return'?
    java script:alert(document.compatMode)
Avatar billede mandenmedplanen Nybegynder
10. november 2008 - 15:16 #6
så skriver den CSS1Compat

og på den allerførste linie i min aspx side står der som sædvanlig

<%@ Page Language="C#" MasterPageFile="~/MasterPage.master" AutoEventWireup="true" CodeFile="BeboereOprettelse.aspx.cs" Inherits="BeboereOprettelse" Title="Beboeroprettelse" %>
<asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="ContentPlaceHolder1" Runat="Server">
Avatar billede olebole Juniormester
10. november 2008 - 16:04 #7
Det er serverkode - ikke del af HTML'en. Hvis du får returneret CSS1Compat, er der dog ingen ko på isen.

Undlader man en DTD - eller bruger en ufuldstændig - går IE i quirks mode, hvilket betyder, den ikke overholder CSS' box-model (som er den del, der bl.a. definerer, hvordan marginer renderes). Det er som sagt ikke tilfældet hos dig, så deeeeeet ......  =)