Avatar billede karl-koder Nybegynder
09. november 2008 - 12:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sql med loop ?

Hejsa,

Jeg har en tabel som indeholder en række produkter. Et af felterne i denne tabel indeholder en komma separeret liste over produkt id'er som et hoved produkt består af.

En bruger bestiller så f.eks. 3 af et hoved produkt med id 10, som består af id'erne 20,30,40 altså skal jeg på en måde via en sql forspørgelse sige 3x20, 3x30, 3x40 og ligge dette i en indkøbs tabel.

Er der en der kan hjælpe mig med hvordan en sådan sql skal se ud ?
Avatar billede jensgram Nybegynder
09. november 2008 - 12:56 #1
Er der en grund til, at det ikke er lavet med "rigtige" relationer?
Avatar billede karl-koder Nybegynder
09. november 2008 - 13:59 #2
Da jeg ikke har opstartet dette projekt og blot skal lave det færdigt, uden at må bruge for meget tid på det, så er det ikke rentabelt at lave systemet om med nye tabeller da der er masser af kode der idag køre på den nuværende tabel.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
09. november 2008 - 19:38 #3
hej karl-koder

Naturligvis kan den slags løses i t-sql, men umiddelbart vil det være nemmest at løse i dit businesslogic layer.

Hvis du insisterer på at løse det igennem T-sql, så skal vi bruge lidt mere information.
Hvordan kommer data ind i databasen? Igennem en stored procedure? Og i så fald, hvordan ser inputtet ud?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. november 2008 - 19:48 #4
Eller ihvertfald lave det i en CLR SP. C# er lidt nemmere end TSQL til den slags, som
intet har med SQL at gøre.

Og jeg er iøvrigt skeptisk overfor argumentet om at det ikke er rentabelt at lave en
bedre tabel struktur. Hvis databasen skal nedlægges om 6 måneder, så måske. Men hvis
den skal vedligeholdes og videreudvikles i årevis, så kommer i til at bruge tusinder
af time på workarounds gennem årene fremfor at bruge hundreder af timer på at få det
lavet ordentligt.
Avatar billede karl-koder Nybegynder
11. november 2008 - 18:21 #5
Ok, jeg vil vende det med rette person igen, så jeg lukker for nu og vender tilbage senere hvis det bliver aktuelt ;o)