Avatar billede duno Nybegynder
08. november 2008 - 12:06 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Problem med at hente og vise data fra sql database

Fejlen er

Item cannot be found in the collection corresponding to the requested name or ordinal.

  <%
session("myday") = day(date())
%>

<%
Set database = Server.CreateObject ("ADODB.Connection")
database.Open ("driver={MySQL ODBC 3.51 Driver};option=16387;server=localhost;user=mig;password=kodeord;DATABASE=database;")

Set indlaeg2 = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
indlaeg2.Open "SELECT * FROM juleinfo where dato = '"& session("myday")&"'", database, 2, 2
%>

      <table width="550" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
        <tr>
          <td><div align="center"><span class="style16"><b><%=indlaeg2("overskrift")%></b></span></div></td>
        </tr>
        <tr>
          <td><div align="center"><span class="style13"><%=indlaeg2("tekst")%></span></div></td>
        </tr>
      </table>

jeg har oprettet alle dage i en måned, bare fopr at være sikker, men intet hjælper det
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
08. november 2008 - 12:17 #1
spørgsmålet hører vist til under asp... ;-)))

men manglende item - har du en kolonne der hedder dato ????? i din database
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. november 2008 - 12:17 #2
Og har du "overskrift" og "tekst" ?
Avatar billede duno Nybegynder
08. november 2008 - 12:21 #3
ja jeg har dato - og selv om jeg siger at den skal tage alt ( ingen dato definition laver den stadig fejl i <%=indlaeg2("overskrift")%> - kan man ikke gøre sådan..

og damn.. havde glemt at vælge kategori.. pinligt :o)
Avatar billede duno Nybegynder
08. november 2008 - 12:53 #4
hmm.. nogengange kan man ikke se fejlen for bar fejl.. jeg havde skrevet overskritf istedet for overskrift.. tak for hjælpen.. hvis i begge svare kan i dele points.. pinligt :o)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. november 2008 - 13:12 #5
Ingen point til mig, tak. Hvis du tog felter med i din "SELECT overskrift,tekst FROM ..." vil du få lidt mere sigende fejlbeskeder.
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
08. november 2008 - 13:59 #6
;-)))  ja og lige når man får fyret spørgsmålet af så ser man fejlen ;-))) - point
giv mig en 1/3 og tag selv resten - du fandt jo sådan set selv fejlen.

go weekend.
Avatar billede duno Nybegynder
08. november 2008 - 14:21 #7
Erik " Hvis du tog felter med i din "SELECT overskrift,tekst FROM ..."  " det vil jeg da lige prøve.. har altid brugt stjerne, så er man dækket ind :o)
Avatar billede w13 Novice
08. november 2008 - 14:24 #8
duno>> Hvis du bruger stjerne, hvilket jo henter alle felter, så vil performance også forringes, når du skal hente meget fra databasen, i forhold til hvis du kun henter det, du skal bruge. =) Det giver også ret god mening.