Avatar billede -maverick- Nybegynder
08. november 2008 - 09:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Indbygge dynamiske data i et image

Jeg har genereret dynamiske data, votes, indsamlet via PHP til en MySQL database. Jeg vil gerne have votes præsenteret grafisk på samme måde som i listen i højre side af DIGG's forside: www.digg.com, dvs. med en baggrund (på www.digg.com er baggrunden bag votes gul).

Jeg kan med php trække stemmerne og præsentere dem på forsiden af en submit knap, som teksten på et text field, og jeg kan lave baggrunden om i en tabel, men ingen af de alternativer er rigtig god. Jeg vil blot gerne præsentere stemmerne indbygget i et image, der blot fungerer som en baggrundfarve. Kan man gøre det?

På forhånd tak.

Mvh,
Christian
Avatar billede roenving Novice
08. november 2008 - 10:27 #1
Er det en slags vote-bar ?-)

-- prøv f.eks.

<div id="barContainer" style="height:30px;width:200px;background-color:yellow;">
  <div id="votebar" style="height:30px;background-color:blue;width:53%;">&nbsp;</div>
</div>

-- er det bare at sætte tallet ind i et element, kan jeg slet ikke forstå problemet, for det er da bare at sørge for en ordentlig placering inde i elementet ?-)
Avatar billede roenving Novice
08. november 2008 - 10:36 #2
Hvis der under ingen omstændigheder må være lejlighed til at få adgang til cifrene som tegn skal du serverside generere et nyt billede, du kan bruge, kig f.eks. efter gdlib !-)
Avatar billede -maverick- Nybegynder
08. november 2008 - 10:39 #3
Problemet er blot at sende de dynamiske votes ind i imaget. Det er meningen, at man skal kunne se votes ligesom i digg.com. Tak for dit svar. Jeg skal ud af døren, men vender tilbage, og håber, at det virker. Tak.
Avatar billede -maverick- Nybegynder
07. oktober 2010 - 13:00 #4
Svar.