Avatar billede mcpang Nybegynder
07. november 2008 - 22:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Proxyserver og/eller firewall

Vil man også benytte sig af en firewall, hvis man har en proxyserver installeret på et LAN..
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. november 2008 - 22:35 #1
Nej ikke nødvendigvis, kun hvis den firewall du anvender er en applikations proxy. De foleste firewalls er "bare" almindelige pakkefiltrerings Routere (stateful eller stateful inspection hvis du er heldig)
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. november 2008 - 22:37 #2
Og har jeg forstået dit spørgsmål forkert, så er det at du anvender en proxy ikke en undskyldning for at anvende en firewall. Det at du har et LAN er rigeligt undskyldning nok til at tage en firewall i anvendelse
Avatar billede mcpang Nybegynder
09. november 2008 - 15:05 #3
Så en overodnet opsætning som følgende switch>>router>>firewall>>WAN med diverse servere (fil, printer, DHCP,PROXY,database)samt hosts forbundet til til switchen, er ikke helt ved siden af..