Avatar billede hera Nybegynder
27. juni 2001 - 23:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dato udregning

Hej
Er der nogle som har en code på hvordan udregningen er på to datoer som så skal resultere i Dage_Tilbage
Brugeren må kun skrive i StartDag og SlutDag, Dage_Tilbage skal så regne ud hvor mange dage som er tilbage og den sidste dag skal den så fjerne active funktionen
Håber en eller anden kan hjælpe
Avatar billede jelzin101 Praktikant
27. juni 2001 - 23:36 #1
øhhh. hvad?
mener du forskellen mellem 2 datoer?
Avatar billede hera Nybegynder
28. juni 2001 - 00:03 #2
Nej ikke forskellen mellem to datoer
Man har en StartDag den skal så trækkes fra en SlutDag resultatet bliver så en Dage_Tilbage udregningen går så ud på at Dage_Tilbage skal vise dagene tilbage for hver nye dag som kommer
Avatar billede zeth Nybegynder
28. juni 2001 - 00:48 #3
koder ikke lige VB, men er det ikke bare DateDiff(\"d\",StartDato,SlutDato) eller sådan noget? *s*
Avatar billede jelzin101 Praktikant
28. juni 2001 - 01:24 #4
så vidt jeg husker er det ikke engang så kompliceret... hera>> har du prøvet simpelthen bare at trække dem fra hinanden ?
noget a la :
sub bla bla bla
Dage_Tilbage =SlutDag - StartDag
print dage_tilbage
end sub

husk slf. at sætte datatypen til noget dato noget...
Avatar billede razersedge Nybegynder
28. juni 2001 - 01:46 #5
module:

Public Function AntalDageTilJul() As Integer
    Dim JuleAften As Date
    JuleAften = DateSerial(Year:=Year(Now), Month:=12, _
    Day:=24)
    AntalDageTilJul = DateDiff(Interval:=\"d\", date1:=Now, _
    date2:=JuleAften)
End Function

command1:

Private Sub Command1_Click()
AntalDageTilJul
End Sub
Avatar billede razersedge Nybegynder
28. juni 2001 - 01:47 #6
evt:

Private Sub Command2_Click()
MsgBox prompt:=AntalDageTilJul
End Sub
Avatar billede razersedge Nybegynder
28. juni 2001 - 01:49 #7
damm.. glemmer hele tiden noget..

husk så at rette i dit module så det bliver rigtig dato.. evt \"mixe\" det med nogle textboxe,..