Avatar billede musiki Nybegynder
07. november 2008 - 15:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Funktion 'Gentag email'

Hej eksperter.
Til en bestillingsblanket har jeg lavet en formular som brugeren udfylder, herunder også email - men fordi al fortsat kommunikation afhænger af at brugeren skriver sin rigtige email, vil jeg lave en 'gentag email' funktion.
Det er sat op i html, men formuleringen i php kan jeg ikke selv håndtere.
Værdierne for inputtet er henholdsvis $email og $email2.

Er der nogen der kan hjælpe?

I php scriptet er der allerede emailvalidering.
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2008 - 15:46 #1
Noget lignende:

<?php
if ($email==$email2)
    [Send indholdet af fx $email (de to felter er jo ens) til databasen];
else
    [Fejlmeddelse, og brugeren sendes tilbage];
&>

  // Steeven
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2008 - 15:48 #2
Hov, det første tegn i sidste linje i koden skulle have været et ?.
Avatar billede musiki Nybegynder
08. november 2008 - 15:39 #3
Hej Steeven,
jeg har prøvet at tage udgangspunkt i dit script, og har lavet følgende:

/* If e-mails do not match show error message */
if ($email==$email2)
{
    $email3 = $email
}

else
{
    show_error("Emailadresserne er ikke ens");
}

Men jeg får fejl på det første }-tegn. Kan du/I hjælpe med det?
Ideen er forresten at den nede i mail-formuleringen bruger $email3

Eller måske uddybe hvordan jeg får scriptet til at sende indholdet til databasen?
Avatar billede w13 Novice
08. november 2008 - 15:45 #4
Hvilken fejl får du på første }-tegn? Idéen med fejlbeskeder er jo at hjælpe programmøren med at rette fejlene. :P
Avatar billede w13 Novice
08. november 2008 - 15:47 #5
Men gætter på, du mangler et semikolon her:

    $email3 = $email

dvs.:

    $email3 = $email;
Avatar billede musiki Nybegynder
08. november 2008 - 17:17 #6
Det er selvfølgelig rigtigt med fejlbeskeden,
men ikke desto mindre havde du ret. Så mange tak for hjælpen.
Hvis I begge smider svar deler jeg pointene ligeligt mellem jer.

Og mange tak for hjælpen!
Avatar billede w13 Novice
08. november 2008 - 17:48 #7
Ellers tak! :)
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2008 - 17:56 #8
Tak for det :)

  // Steeven