Avatar billede karina_n Nybegynder
07. november 2008 - 13:22 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hent indhold + kommentar fra en anden celle i Excel

Jeg har et antal ark i Excel, hvor jeg i skal hente indholdet fra første ark til de efterfølgende ark. Dette fungerer også fint via formel, men jeg vil gerne have, at den også henter kommentaren og den kan jeg desværre ikke få med. :o(

Hjælp efterlyses.
Avatar billede zxa Nybegynder
08. november 2008 - 16:15 #1
Hej karina n

Prøv at marker alle de celler du skal have kopierede og tryk ctrl+c. Bagefter går du der hen hvor du skal indsætte dem og højreklikker på cellen , og vælger indsæt kopierede celler, så skulle de gerne komme med.
Avatar billede karina_n Nybegynder
08. november 2008 - 16:23 #2
Ja, men den skal gøre det automatisk - ligesom den henter indholdet af cellen automatisk?
Avatar billede excelent Ekspert
08. november 2008 - 16:36 #3
Ingen formel kan hente en kommentar - kun en mako
Men om det er til at lave en sådan, beror på hvor kompliceret dine formler er
Desuden antager jeg at en kommentar i det første ark ikke nødvendigvis skal indsættes i den samme celle i de andre ark

Følgende kode kan hente kommentarer i det ark som er angivet i fromlerne hvis det handler om formler som fx. =Ark1!A1

Marker et område i et ark med formler ikke det første ark og kør makro

Sub tst()
On Error Resume Next
For Each c In Selection
If Left(c.Formula, 1) = "=" Then
Range(Mid(c.Formula, 2, 30)).Copy
c.PasteSpecial Paste:=xlPasteComments
End If
Next
End Sub
Avatar billede karina_n Nybegynder
08. november 2008 - 16:58 #4
Hej igen

Formlen er så simpel som du skriver og den skal altid sættes ind i samme celle i de andre ark.

Ændrer det på makroen?
Avatar billede excelent Ekspert
08. november 2008 - 17:02 #5
ok ja koden skal udbygges så den indsætter i alle øvrige ark
Hvis ikke dit "Første" ark er længst til venstre og bliver der, så skal jeg bruge navnet på dette
Avatar billede karina_n Nybegynder
08. november 2008 - 17:15 #6
Du har ret i, at det ikke er det første ark længst til venstre. Arket hedder uge 1.
Avatar billede excelent Ekspert
08. november 2008 - 17:56 #7
prøv lige denne - ret evt. range, så du er sikker på alle kommentarer kommer med

Sub test()
Sheets("uge 1").Range("A1:R100").Copy
For t = 1 To Sheets.Count
If Sheets(t).Name <> "uge 1" Then Sheets(t).Range("A1:R100").PasteSpecial Paste:=xlPasteComments
Next
Application.CutCopyMode = False
End Sub
Avatar billede karina_n Nybegynder
10. november 2008 - 20:38 #8
mange tak. :-)
Avatar billede karina_n Nybegynder
10. november 2008 - 20:39 #9
mange tak. :-)
Avatar billede excelent Ekspert
11. november 2008 - 15:58 #10
velbekom
Avatar billede excelent Ekspert
18. november 2008 - 17:09 #11
?