Avatar billede deepcore Nybegynder
07. november 2008 - 11:24 Der er 4 kommentarer

Objekter dør når siden genloades.

Ok, det her her formenligt vildt enkelt og fordi jeg ikke rigtigt forstår ASP.NET's livscyklus.

Jeg har lavet en lille simpel applikation der blot skulle teste om jeg nemt kunne sortere data i et datagrid.

I metoden Page_Load() har jeg klausulen
if(!IsPostBack)
{
- dan objekter
- put objekter i liste
- sæt liste som datasource til GridView1
- kør GridView1.DataBind
}

Dette virker fint, og alle data vises korrekt i datagridet.

I metoden GridView1_Sorting() gør jeg følgende:
{
- sorter liste af objekter
- kør GridView1.DataBind();
}

- og her opstår problemet så. Der vises nemlig ikke nogen objekter i datagrided.

hvis jeg i Page_Load() metoden fjerner !IsPostBack
dannes der nye data, men de vises sorteret.

Jeg får tydeligt vis ikke beholdt mine data...
Hvad gør jeg galt?
Avatar billede softspot Forsker
07. november 2008 - 11:30 #1
Umiddelbart lyder det som enableviewstate skal sættes til true på gridview-kontrollen, men jeg er ikke sikker på at det er optimalt (kommer an på hvor meget data det gridview indeholder).
Avatar billede deepcore Nybegynder
07. november 2008 - 12:13 #2
De står faktisk til true...
Avatar billede jokkejensen Novice
07. november 2008 - 12:58 #3
Udfra: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.web.ui.webcontrols.gridview.sort.aspx

Ser det ikke udtil det er nødvendigt at databinde..

Hvordan sortere du ?

/J
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
10. november 2008 - 18:46 #4
Gem dine objekter i en viewstate variable og brug den til som datasource derefter skulle du gerne kunne sortere din liste.

Dine objekter forsvinder når .net er færdig med at compile siden.