Avatar billede mcpang Nybegynder
06. november 2008 - 20:28 Der er 4 kommentarer

Copy/paste

I forbindelse med nogle tabeller i et online analyseværktøj copy/paster jeg tal fra kolonner over i Excel. Men ud af det blå er excel begyndt at ændre formateringen af tallene, når de indsættes i regnearket. F.eks. 4,15 bliver til 0000415.0.. nogen der kan forklare dette..
Avatar billede svendj Nybegynder
07. november 2008 - 10:27 #1
Det er fordi den kopierer noget format med fra nettet. Prøv at kopiere det ind i Notepad først, og så kopiér det videre derfra.
Avatar billede jqrn Mester
09. november 2008 - 18:12 #2
Eller højreklik og vælg "indsæt speciel" og "Tekst" så indsættes det uformateret.
Det kan også være en fordel hvis du bøvler med dansk/engelsk brug af komma og punktum.
Avatar billede mcpang Nybegynder
16. november 2008 - 16:31 #3
Tak for tip..men det virker ikke..
Avatar billede hcars Novice
16. november 2008 - 16:39 #4
Jeg kom til at tænke på et lignende problem i
http://www.eksperten.dk/spm/817261
hvor jeg fik point for dette svar.

"Du kunne også formatere kolonnen og derefter låse arket mod formatering ("Beskyttelse" i menulinien under "Funktioner" eller lignende). Så burde dit eksporterende prg ikke kunne lave rav i den."

Det virkede dengang. Håber at du kan bruge det.