Avatar billede kolme Nybegynder
06. november 2008 - 15:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kubeværdi / Cube value via VBA

Hej

Jeg forsøger at tilrette en kubeværdis referencer i VBA for at kunne udfylde et større regneark dynamisk. MEN det er åbenbart ikke lige så simpelt som først antaget. Jeg har held til at indsætte nedenstående i A1, men ligeså snart jeg sætter "=" (uden anførselstegn) ind som det første i strengen nedenfor fejler det. Det er tjekket at selve strengen fungerer med lighedstegn ved manuel indtastning, jeg har bare ikke helt til at indsætte den vha. VBA. Nogen der har et forslag?

Fejlen jeg får er en Runtime 1004 "application-defined or object-defined error"

Worksheets("SheetName").Cells(1, 1).Value = "KUBEVÆRDI(" & Chr(34) & "DatawarehouseNavn" & Chr(34) & ";$B$2;$A$4;$A12;B$8)"
Avatar billede tjp Mester
06. november 2008 - 20:28 #1
Kan det ikke skyldes at du ikke har tilføjet Analysis ToolPak for VBA?
Avatar billede tjp Mester
06. november 2008 - 20:29 #2
Klik på Tilføjelser i menuen Funktioner.

Marker afkrydsningsfeltet Analysis ToolPak - VBA i boksen Tilgængelige tilføjelsesprogrammer, og klik derefter på OK.

Følg instruktionerne i installationsprogrammet, hvis det er nødvendigt.
Avatar billede kabbak Professor
06. november 2008 - 21:27 #3
Worksheets("SheetName").Cells(1, 1).FormulaLocal = "=KUBEVÆRDI(" & Chr(34) & "DatawarehouseNavn" & Chr(34) & ";$B$2;$A$4;$A12;B$8)"

er KUBEVÆRDI en function, den kan jeg ikke finde i min Excel 2003
Avatar billede kolme Nybegynder
07. november 2008 - 08:46 #4
Hej Kabbak - Kanon. Var det blot at jeg skulle skrive 'formulalocal' i stedet? Jeg havde også prøvet med formula uden held, men kendte ikke formulalocal. Smid et svar.
Avatar billede kabbak Professor
08. november 2008 - 12:10 #5
et svar ;-))
Avatar billede kabbak Professor
08. november 2008 - 12:22 #6
"formulalocal" bruges, hvis man skriver i koden, på samme måde som hvis det var i en celle.