Avatar billede mickill Nybegynder
06. november 2008 - 15:14 Der er 6 kommentarer

Langsom kode

Hejsa

Har lavet noget som udskriver navne fra en mssql database som også virkede fint. da jeg så lavede det sådan at baggrundsfarven skulle være afhængig af en deadline (antal dage fra dd til dato i database) blev siden virkelig langsom...gå selv udfra at det er pga. dårlig kodning..Håber nogen kan hjælpe

Koden:

<tr>
        <td colspan=2 align="center">
            <%
            if request("sorter") = "true" and request("bogstav") <> "alle" and request.QueryString("aktiv") = "" then
            sql = "select * from tbl_Clients where client_name LIKE '"&request("bogstav")&"%' Order By client_name"
            set rs = conn.execute(sql)
            end if

            if request("sorter") = "true" and request("bogstav") = "alle" and request.QueryString("aktiv") = "" then
            sql = "select * from tbl_Clients Order By BrugerID"
            set rs = conn.execute(sql)
            end if

            if request("sorter") <> "true" and request.QueryString("aktiv") = "" then
            sql = "select * from tbl_Clients Order By client_name"
            set rs = conn.execute(sql)
            end if

            if request("aktiv") = "ja" then
            sql = "select * from tbl_Clients Where Active = 'True' Order By client_name"
            set rs = conn.execute(sql)
            end if

            if request("aktiv") = "nej" then
            sql = "select * from tbl_Clients Where Active = 'False' Order By client_name"
            set rs = conn.execute(sql)
            end if

            if request("sorter") = "" and request("aktiv") = "" then
            sql = "Select * From tbl_Clients order by client_name"
            set rs = conn.execute(sql)

            end if
            %>
            <% if request.QueryString("aktiv") = "nej" then %>
            <table border=0 cellpadding=2 cellspacing=2 width="50%">
                <tr>
                    <td width="70%" valign="top" class="columnheader" bgcolor="<%=gsColorHighlight%>">BORGERE</td>
                </tr>
                <% do while not rs.eof %>
                <tr>
                    <td valign=top><a href="client-edit.asp?client_id=<%=rs("Client_ID")%>"><%=rs("Client_Name")%></a></td>
                </tr>
                <%
                rs.movenext
                loop
                rs.close
                set rs = nothing
                %>
            </table>
            <% else %>
            <table border=0 cellpadding=2 cellspacing=2 width="50%">
                <tr>
                    <td width="70%" valign="top" class="columnheader" bgcolor="<%=gsColorHighlight%>">BORGERE</td>
                    <td valign="top" class="columnheader" bgcolor="<%=gsColorHighlight%>">DEADLINE</td>
                </tr>
                <% do while not rs.eof %>
                <%
                sqlPeriode = "Select * From tbl_AktivPeriode Where Client_ID = " & rs("Client_ID")
                set rsPeriode = Conn.Execute(sqlPeriode)
                %>
                <% if rsPeriode.eof then %>
                <tr>
                    <td valign=top><a href="client-edit.asp?client_id=<%=rs("Client_ID")%>"><%=rs("Client_Name")%></a></td>
                    <td></td>
                </tr>
                <% else %>
                <% antal_dage = DateDiff("d", Now(), rsPeriode("DatoTil2")) %>
                <% if antal_dage > 42 then %>
                <tr>
                    <td valign=top bgcolor="#06ff00"><a href="client-edit.asp?client_id=<%=rs("Client_ID")%>"><b><%=rs("Client_Name")%></b></a></td>
                    <td bgcolor="#06ff00"><b><%=antal_dage %> dage tilbage</b></td>
                </tr>
                <% end if %>
                <% if antal_dage =< 42 And antal_dage => 21 then %>
                <tr>
                    <td valign=top bgcolor=yellow><a href="client-edit.asp?client_id=<%=rs("Client_ID")%>"><b><%=rs("Client_Name")%></b></a></td>
                    <td bgcolor=yellow><b><%=antal_dage %> dage tilbage</b></td>
                </tr>
                <% end if %>
                <% if antal_dage < 21 then %>
                <tr>
                    <td valign=top bgcolor=red><a href="client-edit.asp?client_id=<%=rs("Client_ID")%>"><b><%=rs("Client_Name")%></b></a></td>
                    <td bgcolor=red><b><%=antal_dage %> dage tilbage</b></td>
                </tr>
                <% end if %>
                <%
                rs.movenext
                loop
                rsPeriode.close
                set rsPeriode = nothing
                rs.close
                set rs = nothing
                %>
            </table>
            <% end if %>
        </td>
    </tr>
Avatar billede keysersoze Guru
06. november 2008 - 18:26 #1
Er det din gsColorHighlight der har gjort forskellen?
Avatar billede mickill Nybegynder
07. november 2008 - 10:48 #2
Nej, det var da jeg skulle angive baggrundsfarve afhængig af hvor mange dage der var tilbage til deadline
Avatar billede keysersoze Guru
08. november 2008 - 11:11 #3
jeg tør ikke lige sige hvad præcis der har gjort det så tungt - men en ting du i hvert fald bør gøre er at benytte elseif i stedet for hele tiden kun at benytte if.
Avatar billede mickill Nybegynder
10. november 2008 - 14:40 #4
Har fundet fejlen, tror jeg, det har ihvertfald hjulpet gevaldigt på hastigheden...rsPeriode.close og Set rsPeriode = Nothing, satte jeg indenfor loopet i stedet for udenfor
Avatar billede keysersoze Guru
10. november 2008 - 18:09 #5
det vil i hvert fald være det rigtige at gøre - men som jeg forstod dit spm har det hele tiden været sådan og eneste forskel din DateDiff?
Avatar billede keysersoze Guru
29. december 2008 - 12:55 #6
lukketid?