Avatar billede katja_kh Nybegynder
06. november 2008 - 14:53 Der er 5 kommentarer

update dato i database

Jeg har et problem med min dato, jeg har et input felt hvor der bliver trukket et timestamp ud i dato format fra databasen.

Jeg vil så gerne kunne opdaterer datoen, så den ændre timestampet i databasen. Men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal skrive for at det fungerer.

Jeg har skrevet det her og det vil ikke ændre datoen korrekt. Jeg har en fornemmelse af at det er noget med mktime() men som sagt er jeg lidt forvirret over hvad jeg skal skrive:

        <?

                    include("../../includes/db_con.php");
                if (isset($_POST["submit"])) {

    $headline=$_POST["headline"];
    $text=$_POST["text"];
    $dag=$_POST["dag"];
    $mdr=$_POST["mdr"];
    $aar=$_POST["aar"];
    $date=mktime(0,0,0,$mdr,$dag,$aar);
    $author=$_POST["author"];
    $id=$_POST["id"];

    mysql_query("UPDATE cmk_news SET headline ='$headline', text ='$text', date ='$date', author='$author' WHERE id=$id");
    ?>
                    <script>
                    window.location='forside.php?side=nyheder';
                    </script>
                <?
}else{

    $sql=mysql_query("SELECT * FROM cmk_news");
    while ($data=mysql_fetch_array($sql)){

?>

        <div class="info_text">Rediger nyheder:</div>
<form method="POST" action="<?echo $PHP_SELF?>">
Overskrift:<br /><input name="headline" value="<?echo $data[headline]?>" /><br /><br />
Tekst:<br /><textarea name="text" cols="17" rows="8"><?echo $data[text]?></textarea><br /><br />
Dato:<br /><input name="date" value="<?echo date('j-n-Y', $data["date"])?>" /><br /><br />
Forfatter:<br /><input name="author" value="<?echo $data[author]?>" /><br /><br />
<input type="submit" name="submit" value="Opdater" class="knap" />
<input type="hidden" name="id" value="<?echo $data[id]?>" />
</form>

<?
    }

?>
Avatar billede kjeldsted Novice
06. november 2008 - 16:09 #1
Får du nogen fejl?

Og opdatere den de andre felter i databasen?
Avatar billede kjeldsted Novice
06. november 2008 - 16:11 #2
Desuden... $_POST["dag"],$_POST["mdr"] samt $_POST["aar"]... Hvor bliver de sat? De er jo ikke nævnt i din form...
Avatar billede kjeldsted Novice
11. maj 2011 - 11:37 #3
Ikke så god stil at bede om hjælpe med heller ikke mere end det.
Er problemet løst? Og i så fald bør tråden lukkes.
Avatar billede katja_kh Nybegynder
11. maj 2011 - 12:13 #4
hvis du skriver et svar må du gerne få pointene.
Avatar billede kjeldsted Novice
11. maj 2011 - 12:21 #5
Jeg har jo ikke rigtig hjulpet med noget. Men i følge regelsættet her på  eksperten skal løste problemer dels lukkes, og det skal forklares hvordan problemet blev løst.
Det samme gælde de andre spørgsmål du har åbne.