Avatar billede montago Praktikant
06. november 2008 - 09:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gemme stort object i fil, uden brug af [Serializable]

Hey.

Hvis nu jeg har en List<MinClass> med 400.000 elementer som fylder godt 1GB i rammene. Hvordan får jeg så gemt dette objekt i en binær fil ??

Serializable går i stå og vil også være for langsom at bruge !!
Avatar billede arne_v Ekspert
06. november 2008 - 17:43 #1
Du har vist stort set kun 2 praktiske muligheder:

1)  [Serializable] og BinaryFormatter

2)  Skriv noget kode som skriver/læser multiple MyClass via BinaryWriter/BinaryReader.

Hvis du ikke kan lide #1, så er valget rimeligt nemt !  :-)
Avatar billede montago Praktikant
06. november 2008 - 22:50 #2
ffs...

så må jeg jo igang med at lave min egen serializer funktion, som kan tage listen objekt for objekt...
Avatar billede montago Praktikant
30. november 2008 - 16:41 #3
Jeg fandt en metode på Codeproject - som foregår ved at implementere sin egen binaryformatter på objekterne i listen...

.NET dør så når den skal serialize over 100.000 objekter - hvilket betyder at jeg tager hele listen i bider.