Avatar billede hinding Nybegynder
05. november 2008 - 23:15 Der er 1 kommentar

Flytning af side til nyt shopsystem

Vi har netop overtaget www.gummihat.dk som er lavet i et Scancommer system.

Det koster 399 om måneden hos Scancommerce at have siden hvilket er lige i overkanten syntes vi. Det største problem er dog at siden ikke vises som den burde når man bruger Mac eller safari. Der vises fx en hel masse sorte prikker udfra menuen når man bruger mac eller fire fox.

Scancommerce kan imidleridigt ikke gøre noget ved dette problem da den er bygget udfra Internet Explorer.

Mit spørgsmål er således om man kan flytte siden over i et andet system uden at miste den meget gode SEO + 1 pladsen den har på google på ordet kondomer, som er rimelig vitalt for salget?
Avatar billede mstorgaard Praktikant
08. november 2008 - 23:09 #1
Umiddelbart vil det være muligt, jeg tror bare, det vil blive et stort projekt, da man enten skal henvise alle de gamle sider til de nye sider, eller også skal man tilpasse det nye system, så det har samme navn på siderne.

Jeg ved ikke om det overhovedet kan betale sig i forhold til besparelsen per måned. Men det er fra mit synspunkt slet ikke i orden, at siden kun er tilpasset til 47,1% af brugerne (jævnfør http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp).