Avatar billede sofuz Nybegynder
05. november 2008 - 22:25 Der er 5 kommentarer

Replikering imellem 2 DNS servere

Vi har 2 Domain controllere i vores domæne. Den ene er en DC Master og den anden er en DC Replika. Vi har sat Masteren op som domian controller. Så er mit spørgsmål, hvordan for man sat Replikaen op til at få replikeret DNS over fra masteren?

Meget gerne en eller anden guide med billeder?
Avatar billede riversen Nybegynder
06. november 2008 - 06:22 #1
hvad står DC for, hvis ikke det står for domain controller?
Avatar billede leif Seniormester
06. november 2008 - 07:39 #2
Jeg tillader mig lige at svare på vegne af ham på baggrund af et af hans tidligere spørgsmål (http://www.eksperten.dk/spm/851601):

Jo, han mener at han har 2 Domain Controllere.

Men jeg forstår stadigvæk ikke hvorfor han kalder dem Master og Replika endnu.
Avatar billede sofuz Nybegynder
06. november 2008 - 08:26 #3
Det er bare 2 navne vi har fundet på. Det er underordnet. Jeg vil bare gerne vide hvordan jeg kan få replikeret min DNS og DHCP over på Replikaen??
Avatar billede riversen Nybegynder
06. november 2008 - 09:14 #4
Nej, det er ikke underordnet. Det er jo vigtigt at forstå spørgsmålet rigtigt.

DHCP kan du ikke replikere. Normalt laver man 1 scope på hver server og sørger for de ikke tildeler overlappende IP-adresser.

Mht. DNS laver du dine zoner AD integrerede og tillader replikering mellem alle domain controllers i domænet. Du finder der under properties for zonen.
Avatar billede sofuz Nybegynder
06. november 2008 - 09:50 #5
Ok det prøver jeg.