Avatar billede zxa Nybegynder
05. november 2008 - 18:25 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

log på som adminstrator

jeg er ved at instalerer min nye computer, men er stødt på et problem, nu skriver compteren:

Du kan ikke logge på MSN messenger, da du har en ældre version af MSN.
Bemærk! Hvis du ville opgradere MSN, så skal du logge på denne computer som lokal adminstartor

hvordan logger man på som lokal adminstrator
Avatar billede vejmand Juniormester
05. november 2008 - 18:29 #1
Avatar billede zxa Nybegynder
05. november 2008 - 18:43 #2
hej vejmand, og tak for det hurtige svar. Men den skriver adgang nægtet, hvad gør man så
Avatar billede corleonedk Nybegynder
05. november 2008 - 18:56 #3
Tror nu du kan nøjes med bare at lave din bruger om til administrator.
Det gøres ved at gå i kontrol panel/bruger og familie sikkerhed/brugere og der trykke på ændre bruger type.Der kan du så ændre til administrator.Husk den bør være password beskyttet.
hvis du ikke har løst til at logge på en administrator hele tiden,kan du så bare oprette en ny bruger og logge på den til hverdag.

Hvis du absolut vil have super admin så husk at command prompt skal åbnes med administrator adgang,det gøres ved at højreklikke command prompt ikonet og vælge kør som admin..
Avatar billede zxa Nybegynder
05. november 2008 - 19:18 #4
Jeg kan stadig ikke få det til at virke. Jeg skal ind i kontrolpanel og skal jeg så ind under forældrekontrol eller brugerkonti
Avatar billede corleonedk Nybegynder
05. november 2008 - 19:43 #5
brugerkonti zxa...Det fordi jeg er så gammeldags at jeg stædigt holder fast i Engelsk version :) så det ikke altid jeg lige kan huske hvad den danske hedder :)
Avatar billede zxa Nybegynder
05. november 2008 - 20:15 #6
Jeg syntes stadig ikke jeg kan få det til at virke, jeg ved ikke hvad jeg gør forkert
Avatar billede vejmand Juniormester
05. november 2008 - 20:44 #7
Du skriver at den kommer med "Adgang nægtet" hvis du vil aktivere super administrator.
Har du husket "Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator"?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
05. november 2008 - 22:04 #8
Inde i brugerkonti finder du "skift kontotype" i ventre side..
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
06. november 2008 - 04:21 #9
Har du prøvet at opgradere din MSN?
Avatar billede zxa Nybegynder
06. november 2008 - 20:49 #10
jeg står som adminstrator inde i brugerkonti, men den ville stadig ikke installerer msn på denne computer
Avatar billede vejmand Juniormester
06. november 2008 - 21:04 #11
Du kan prøve at deaktivere UAC, jeg ved ikke om det vil hjælpe: http://www.easyblog.dk/showpost.asp?bid=3&pid=955
Avatar billede zxa Nybegynder
06. november 2008 - 21:11 #12
der skriver den bare adgang nægtet, jeg er da snart ved at opgive vista
Avatar billede vejmand Juniormester
06. november 2008 - 21:47 #13
Hvor er det lige den skriver "Adgang nægtet"?

Du kan evt. prøve med denne metode: http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/1cc0e3a8-2cc0-43dc-b063-fa26fe5962c01030.mspx
Avatar billede zxa Nybegynder
07. november 2008 - 13:59 #14
nu er jeg ved at gen installerer vista, der har været mange ting som har drillet. Så jeg lukker spørgsmålet nu, men det kan godt være at jeg vender frygtelig tilbage hvis det stadig driller. Men tak for hjælpen