Avatar billede the_fox Nybegynder
05. november 2008 - 16:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Læse fra ActiveXObject

Hej Eksperter,

Jeg har følgende JavaScript, som jeg har lidt svært ved at konvertere til C#:

<script language="javascript">
var pco;
pco = new ActiveXObject("pcomif.logon")
user = pco.CurrentUserId;
pass = pco.CurrentPassword;
</script>

Hvordan pokker laver jeg noget tilsvarende i en C# Winform ?

Mvh Ole
Avatar billede arne_v Ekspert
06. november 2008 - 04:23 #1
Hvis du har den pågældende ActiveX component installeret, så bør du kunne:
- tilføje en ref til den
- lave kode med:

pcomid.logon pco = new pcomid.logon();
Avatar billede the_fox Nybegynder
06. november 2008 - 10:16 #2
Hej Arne,

Tak for svar! :)

Jeg har nu googlet lidt på reference og activex, og jeg har ikke rigtig haft held med at finde det åbenlyse svar.

Jeg bruger SharpDevelop. Er der ikke en "nem" metode, ligesom Javascript, til at tilgå activex-komponenten? Altså via kode, uden skulle bruge alle mulige wizards. :)

Mvh Ole
Avatar billede arne_v Ekspert
06. november 2008 - 22:47 #3
Det er lige ud af landevejen. Ingen wizards. Tilføj ref. Skriv kode.
Avatar billede the_fox Nybegynder
06. november 2008 - 23:45 #4
Hmm ok :)

Hvordan er det så lige at man laver sådan en reference?

Du kan nok fornemme at jeg aldrig har fået læst den store C#-bibel... men lever på google... og lidt erfaring fra c/c++ og java
Avatar billede arne_v Ekspert
07. november 2008 - 00:11 #5
I sharpdevelop:

højre klik på references
add reference
klik på COM tab
marker
klik select
klik OK
Avatar billede the_fox Nybegynder
07. november 2008 - 12:44 #6
Ahaaa!! Jamen der var den jo! Det var da sjovt at jeg ikke selv kunne google mig frem til det.

Endnu engang - mange tak for hjælpen!

Du må gerne ligge et svar.

Mvh Ole
Avatar billede arne_v Ekspert
07. november 2008 - 14:08 #7
svar