Avatar billede rashid Praktikant
05. november 2008 - 11:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

er det muligt?

jeg har en formular, hvor jeg har indsat en fanebladskontrol. i denne har jeg så indsat underformularer i fane1 og fane2.

i hovedformularen har jeg 2 dropdownfelter:
1)team
2)dato

i underformularerne er begge felter med. Jeg ønsker at jeg kan vælge data i dropdownfelterne og derved opbygge et kriterie, hvor jeg kan benytte de 2 felter i hovedformularen til at kunne sortere ud i  underformularerne.

mit problem går på at jeg godt kan få det til at fungere med 1 dropdown som søgekriterie, men ikke med 2 - måske er det mig der ikke helt kan sætte det sammen ??

håber nogen har ideer til det ?
Avatar billede terry Ekspert
05. november 2008 - 12:13 #1
Hi
Have you got your filter (søge) with one criteria to work with a sub form? If so then maybe I can see the problem with your second criteria if you can send me your dB again.
Avatar billede rashid Praktikant
05. november 2008 - 12:14 #2
:-)
I'll post it...
thanx
Avatar billede fdata Forsker
05. november 2008 - 18:50 #3
Hvorfor ikke bare binde underformene op mod hovedformen via de to felter, altså navnene på de to dropdown felter som Overordnede (Team;Dato) og de tilhørende i subformene som Underordnede (Team;Dato)?
Avatar billede terry Ekspert
05. november 2008 - 19:30 #4
Thats what rashid was actually trying to do.

But actually there is no data on the main form, just a couple of UNBOUND combo's to filter with.
Originally he was using Thomas's form filter routine, but that only works (as far as I know) with a single form. So now I have made a simple filter routine which filters the sub forms.
Avatar billede fdata Forsker
05. november 2008 - 22:21 #5
OK, but just for the record: It works just fine with unbound combos ;o)
Avatar billede terry Ekspert
06. november 2008 - 09:36 #6
also if some of them are empty?
Avatar billede fdata Forsker
06. november 2008 - 22:06 #7
Nope, but rashid wanted to create a "search criteria" with 2 fields. That was in fact the essence of the question.
Avatar billede rashid Praktikant
06. november 2008 - 22:59 #8
fdata -> I tried your solution, but could'nt get it working. Terry gave the solution, witch I'll post here:

Function NewFilter()
Dim sFilter As String

    sFilter = "1 "

    If Not fldIsEmpty(Me.Dato) Then
        sFilter = sFilter & " AND  Dato = #" & Me.Dato & "#"
    End If

    If Not fldIsEmpty(Me.cboTeam) Then
        sFilter = sFilter & " AND TEamID = " & Me.cboTeam
    End If

    'Me.Filter = sFilter
    Me.frmUltimoAlle.Form.Filter = sFilter
    Me.qryTilgangAlle.Form.Filter = sFilter

    If sFilter = "1 " Then 'No filter
        Me.frmUltimoAlle.Form.FilterOn = False
        Me.qryTilgangAlle.Form.FilterOn = False

        'Me.FilterOn = False
    Else
        Me.frmUltimoAlle.Form.FilterOn = True
        Me.qryTilgangAlle.Form.FilterOn = True

        'Me.FilterOn = True
    End If

    Me.Refresh

End Function

Function fldIsEmpty(fld As Variant)

    If IsNull(Len(Trim(fld))) Then
    'If IsNull(fld) Or fld = "" Or IsNull(Len(fld)) Then
        fldIsEmpty = True
    Else
        fldIsEmpty = False
    End If

End Function

thanks for your help Terry ;-)