Avatar billede bremer Nybegynder
04. november 2008 - 19:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hvordan komme denne tabel til at loop med indhold?

Hej Venner,

Hvordan kommer denne tabel til at loop?
hvad gør jeg forkert? - kan det evt.laves på en anden måde??

<?php
$result = mysql_query("SELECT * FROM tm_news", $connection);
if (!$result) {
    die("Database query failed: " . mysql_error());
}

?>

                  <?php while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
                        //echo $row["news_overskrift"]. "<br>"
                  print "<table width='100%' border='0' cellspacing='0' cellpadding='0'>"
                  print "<tr>"
                  print "<td>"
                  print "</td>"
                  print "</tr>"
                  print "<tr>"
                  print "<td><div class='nyhedsdato_text_normal'>$row[news_dato];</div></td>"
                  print "</tr>"
                  print "<tr>"
                  print "<td><div class='nyhedsoverskrift'><a href='http://www.domænenavn.dk/aktuelt/nyheder/index.php?id=$row[id];' class='nyhedsoverskrift'>$row[news_overskrift];</a></div></td>"
                  print "</tr>"
                  print "<tr>"
                  print "<td><div class='content_text_normal'> $row[news_info_text]; </div>"
                  print "</td>"
                  print "</tr>"
                  print "<tr>"
                  print "<td class='content_opdeling'>&nbsp;</td>"
                  print "</tr>"
                  print "</table>"
                  ;} ?>
Avatar billede sirerugor Nybegynder
04. november 2008 - 19:21 #1
Jeg ville nok skrive det således i stedet:

<?php
  $result = mysql_query("SELECT * FROM tm_news", $connection);
  if (!$result) {
    die("Database query failed: " . mysql_error());
  }

  while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
      print "<table width='100%' border='0' cellspacing='0' cellpadding='0'>";
      print "<tr>";
      print "<td>";
      print "</td>";
      print "</tr>";
      print "<tr>";
      print "<td><div class='nyhedsdato_text_normal'>".$row[news_dato]".</div></td>";
      print "</tr>";
      print "<tr>";
      print "<td><div class='nyhedsoverskrift'><a href='http://www.domænenavn.dk/aktuelt/nyheder/index.php?id=".$row[id]."' class='nyhedsoverskrift'>".$row[news_overskrift]."</a></div></td>";
      print "</tr>";
      print "<tr>";
      print "<td><div class='content_text_normal'>".$row[news_info_text]."</div>";
      print "</td>";
      print "</tr>";
      print "<tr>";
      print "<td class='content_opdeling'>&nbsp;</td>";
      print "</tr>";
      print "</table>";
  }
?>
Avatar billede bremer Nybegynder
04. november 2008 - 19:25 #2
okay, men jeg få sådan en fejl når det er:

Parse error: syntax error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING in /var/www/domænenavn.dk/html/sidenavn.php on line 87

HVad tror du det kan være?

86: print "<tr>";
87: print "<td><div class='nyhedsdato_text_normal'>".$row[news_dato]".</div></td>";
Avatar billede dkfire Nybegynder
04. november 2008 - 19:34 #3
Du kunne jo prøve at kigge på rækkefølgen af " og .

print "<td><div class='nyhedsdato_text_normal'>".$row[news_dato]."</div></td>";
Avatar billede bremer Nybegynder
04. november 2008 - 19:39 #4
TAK! venner!
Avatar billede sirerugor Nybegynder
04. november 2008 - 19:39 #5
Ja, det er jeg ked af. Linjen skal være:

print "<td><div class='nyhedsdato_text_normal'>".$row[news_dato]."</div></td>";
Avatar billede sirerugor Nybegynder
04. november 2008 - 19:40 #6
Tak for point. :)