Avatar billede slapstick Nybegynder
04. november 2008 - 18:51 Der er 7 kommentarer og
5 løsninger

Problem med embedded resource fil

jeg har embedded en sqlite database og mit program skal ved opstart checke om den er i app folderen og hvis ikke skal den oprette filen

jeg har fået den til at skrive den ud men den smadrer sqlite databasen..
når jeg putter filen ind i resources så fylder den 6kb men når jeg har hevet den ud igen og lagt på disken fylder den 7kb og virker ikke..

min kode er her:

StreamWriter writer = new StreamWriter(Application.StartupPath + "\\" + "contacts.db3");

System.IO.StreamReader dbStream = new System.IO.StreamReader(System.Reflection.Assembly.GetExecutingAssembly().GetManifestResourceStream("PhoneBook.Resources.contacts.db3"));
string dbFile = dbStream.ReadToEnd();
writer.Write(dbFile);
writer.Close();

er der nogen der kan sige mig hvorfor det går galt?
Avatar billede sirerugor Nybegynder
04. november 2008 - 19:07 #1
Gør således:

import java.io.File;
..
File file = new File(Application.StartupPath + "\\" + "contacts.db3");
if(file.exists() && file.canRead()) {
  // gør hvad du skal
}
Avatar billede sirerugor Nybegynder
04. november 2008 - 19:13 #2
Ups.. Misforstod hva du ville gøre. :p

import java.io.File;
..
File file = new File(Application.StartupPath + "\\" + "contacts.db3");
if(!file.exists()) {
  StreamWriter writer = new StreamWriter(Application.StartupPath + "\\" + "contacts.db3");
  System.IO.StreamReader dbStream = new System.IO.StreamReader(System.Reflection.Assembly.GetExecutingAssembly().GetManifestResourceStream("PhoneBook.Resources.contacts.db3"));
  string dbFile = dbStream.ReadToEnd();
  writer.Write(dbFile);
  writer.Close();
}
Avatar billede slapstick Nybegynder
04. november 2008 - 19:13 #3
jeg kan ikke se hvordan det sku hjælpe? filen findes jo tydeligvis og den kan sagtens skrive til den
Avatar billede slapstick Nybegynder
04. november 2008 - 19:14 #4
ah så ik dit andet svar før jeg havde skreve tkommentaren hehe
Avatar billede slapstick Nybegynder
04. november 2008 - 19:16 #5
men det er ikke i at checke om filen eksisterer problemet ligger
der går noget galt når den skriver filen
hele koden er her:

    if(!File.Exists(Application.StartupPath + "\\" + "contacts.db3"))
            {
                StreamWriter writer = new StreamWriter(Application.StartupPath + "\\" + "contacts.db3");
                System.IO.StreamReader dbStream = new System.IO.StreamReader(System.Reflection.Assembly.GetExecutingAssembly().GetManifestResourceStream("PhoneBook.Resources.contacts.db3"));
                string dbFile = dbStream.ReadToEnd();
                writer.Write(dbFile);
                writer.Close();
            }
Avatar billede sirerugor Nybegynder
04. november 2008 - 19:32 #6
Hvad er det dog jeg laver. Gav dig et svar i Java... Finder lige det du skal bruge i C#.
Avatar billede sirerugor Nybegynder
04. november 2008 - 19:36 #7
Dette skulle fungere:

    if(!File.Exists(Application.StartupPath + "\\" + "contacts.db3"))
            {
                System.IO.StreamReader dbStream = new System.IO.StreamReader(System.Reflection.Assembly.GetExecutingAssembly().GetManifestResourceStream("PhoneBook.Resources.contacts.db3"));
                string dbFile = dbStream.ReadToEnd();
                TextWriter tw = new StreamWriter(Application.StartupPath + "\\" + "contacts.db3");
                tw.WriteLine(dbFile);
                tw.Close();
            }
Avatar billede slapstick Nybegynder
04. november 2008 - 19:40 #8
hmm der sker det samme..
sqlite database filen er malformed og er vokset 1kb
Avatar billede sirerugor Nybegynder
04. november 2008 - 19:42 #9
Er det ikke muligt at læse PhoneBook fra en mere direkte sti? Ellers så skal den stream skrives direkte til output-filen. Kigger lige på det.
Avatar billede sirerugor Nybegynder
04. november 2008 - 19:50 #10
Prøv det her :)

if(!File.Exists(Application.StartupPath + "\\" + "contacts.db3")) {
    Stream stream = new System.IO.StreamReader(System.Reflection.Assembly.GetExecutingAssembly().GetManifestResourceStream("PhoneBook.Resources.contacts.db3"));
    using (Stream output = new FileStream(Application.StartupPath + "\\" + "contacts.db3"))) {
        byte[] buffer = new byte[32*1024];
        int read;

        while ( (read=stream.Read(buffer, 0, buffer.Length)) > 0) {
            output.Write(buffer, 0, read);
        }
Avatar billede sirerugor Nybegynder
04. november 2008 - 19:51 #11
Argh.. det går godt :)

if(!File.Exists(Application.StartupPath + "\\" + "contacts.db3")) {
    Stream stream = System.Reflection.Assembly.GetExecutingAssembly().GetManifestResourceStream("PhoneBook.Resources.contacts.db3");
    using (Stream output = new FileStream(Application.StartupPath + "\\" + "contacts.db3"))) {
        byte[] buffer = new byte[32*1024];
        int read;

        while ( (read=stream.Read(buffer, 0, buffer.Length)) > 0) {
            output.Write(buffer, 0, read);
        }
Avatar billede slapstick Nybegynder
04. november 2008 - 20:40 #12
SÅ spiller det!
smukt mange tak ska du ha :o)