Avatar billede lubker Nybegynder
04. november 2008 - 10:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ListView - søg efter caption og returner index

Jeg har et tekststreng som muligvis også findes som caption i et ListView.
Jeg leder derfor efter en funktion der kan returnere index hvis denne caption findes i listen.

Umiddelbart vil jeg mene IndexOf() ville være den rette, men kan desværre ikke få den til at virke. Når jeg compilerer får jeg fejlmeddelelsen: "E2129 Character constant too long (or empty)".

(C++ Builder)
VarIndex = Form1->ToolView->Items->IndexOf('min caption');
Avatar billede segmose Nybegynder
04. november 2008 - 13:06 #1
VarIndex = Form1->ToolView->Items->IndexOf('min caption');

eller

VarIndex = Form1->ToolView->Items->IndexOf("min caption");
Avatar billede segmose Nybegynder
04. november 2008 - 13:07 #2
Ja det må være " istedet for '
Avatar billede lubker Nybegynder
04. november 2008 - 13:32 #3
Jeg har prøvet begge dele, men uden held. med " giver den istedet fejlen: "E2034 Cannot convert 'char *' to 'TListItem *'"
Avatar billede segmose Nybegynder
04. november 2008 - 14:01 #4
Jeg antager du bruger en Borland C++ Builder af en art så er den funktion du skal bruge nok

virtual int __fastcall IndexOfName(const AnsiString Name);

i dit tilfælde

VarIndex = Form1->ToolView->Items->IndexOfName(AnsiString("min caption"));
Avatar billede lubker Nybegynder
04. november 2008 - 15:53 #5
Ja, jeg bruger Borland C++ Builder 2006.
Den mener ikke at IndexOfName er medlem af TListView...
Avatar billede lubker Nybegynder
04. november 2008 - 17:24 #6
Det tyder på den udelukkende virker i delphi og ikke C++.
Avatar billede segmose Nybegynder
04. november 2008 - 18:06 #7
Nej, jeg mente bare det var en TList, men din TListView vil ikke det samme, den vil have et "TListItem *" som jo er det du egentlig ville have tilbage ...
Avatar billede lubker Nybegynder
04. november 2008 - 19:06 #8
Jeg fandt en løsning.
Jeg skulle åbenbart benytte FindCaption til søgningen og derefter IndexOf til index..

ToolView->Items->IndexOf(ToolView->FindCaption(0,AnsiString("Type ToolId1"),False, True, False))
Avatar billede segmose Nybegynder
05. november 2008 - 00:13 #9
Ja, den kendte jeg ikke :)
Avatar billede lubker Nybegynder
05. november 2008 - 09:02 #10
Det gjorde jeg heller ikke...
Men den virker i hvert fald efter hensigten.

Tak for den tid du trods alt har brugt på det.