Avatar billede martin86 Nybegynder
03. november 2008 - 17:39 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

DELETE hvis CONFIRM

Hej.

Følgende spørgmål er lidt et miks mellem javascript og asp.. Når jeg klikker på mit link "slet" - der ikke skal være en knap, men blot et standard <a href=''> link, skal min funktion spytte en confirm boks ud hvor man kan klikke OK eller CANCEL. Hvis der klikkes OK skal funktionen slet køre og hvis der klikkes CANCEL skal den gå til den foregående side..

Jeg kunne forestille mig det så nogenlunde sådan ud:

----------------------------
<script>
confirm ('vil du virkelige slette')

HVIS JA

Redir = Request.QueryString("Redir")

SQLslet = "DELETE from "&Request.QueryString("DatabaseNavn")&" where id=" & Request.QueryString("Id")
Conn.Execute(SQLslet)

Set SQLslet = Nothing

Response.Redirect "default.asp?s="&Redir&""

HVIS NEJ

history.back(-1)

</script>

----------------------------
Jeg håber at der er en der kan fylde hullerne ud..
Avatar billede w13 Novice
03. november 2008 - 17:50 #1
Du laver linket sådan her:

<a href="delete.asp" onclick="if(confirm('Vil du virkelig slette?'))this.getAttribute('href');return false">Slet</a>

Så skal du bare lave ASP-koden på delete.asp.
Avatar billede martin86 Nybegynder
03. november 2008 - 21:55 #2
Response.Write ""&nyheder("Overskrift")&" (<a href='action.asp?a=Slet&Id="&nyheder("Id")&"&DatabaseNavn="&NyhederDatabaseNavn&"&Redir=Nyheder' class='aRoed' onclick='if(confirm('Er du sikker?'))this.getAttribute('href');return false'>Slet</a>)<br>"

Jeg får en fejl på den her... Kan du se nogle fejl?
Avatar billede w13 Novice
04. november 2008 - 00:25 #3
Ja. Du bruger ' hvor du ikke kan. Ret til:

Response.Write nyheder("Overskrift")&" (<a href=""action.asp?a=Slet&Id="&nyheder("Id")&"&DatabaseNavn="&NyhederDatabaseNavn&"&Redir=Nyheder"" class=""aRoed"" onclick=""if(confirm('Er du sikker?'))this.getAttribute('href');return false"">Slet</a>)<br>"
Avatar billede w13 Novice
04. november 2008 - 00:25 #4
Ligesom din fejlbesked nok også vil fortælle dig. ;)
Avatar billede martin86 Nybegynder
04. november 2008 - 07:38 #5
Den er rettet men jeg får nu flg fejlbesked:

Sun ONE ASP VBScript compilation (0x800A03FB)
Syntax error, unexpected "If", expecting "Loop "
Avatar billede martin86 Nybegynder
05. november 2008 - 18:47 #6
Er der nogle der har et løsningsforslag?
Avatar billede w13 Novice
05. november 2008 - 18:55 #7
Du har en If et forkert sted. Men jeg bliver nødt til at se koden for at kunne hjælpe mere.
Avatar billede martin86 Nybegynder
05. november 2008 - 20:50 #8
Når jeg fjerner onclick funktionen så er der ingen problemer... Så jeg mistænker lidt den for at lave problemer..
Avatar billede w13 Novice
05. november 2008 - 21:01 #9
Men der er jo ingen ASP If-sætning i onclick'en.

Prøv lige at vise din kode.
Avatar billede martin86 Nybegynder
05. november 2008 - 21:09 #10
SQLnyheder = "Select * from "&NyhederDatabaseNavn&" order by Overskrift"
Set nyheder = Conn.Execute(SQLnyheder)

    Do while nyheder.eof=false

Response.Write nyheder("Overskrift")&" (<a href=""action.asp?a=Slet&Id="&nyheder("Id")&"&DatabaseNavn="&NyhederDatabaseNavn&"&Redir=Nyheder" class=""aRoed"" onclick=""if(confirm('Er du sikker?'))this.getAttribute('href');return false"">Slet</a>)<br>"

    nyheder.movenext
    loop

Set    nyheder = nothing
Set SQLnyheder = nothing
Avatar billede martin86 Nybegynder
05. november 2008 - 21:11 #11
fejlmeldingen på ovenståendekode er:

Sun ONE ASP VBScript compilation (0x800A03EA)
Syntax error, unexpected "Class", expecting "Loop "
Avatar billede w13 Novice
05. november 2008 - 21:13 #12
Nyheder"
skal være:
Nyheder""
Avatar billede martin86 Nybegynder
05. november 2008 - 21:52 #13
Nu er fejlmeldingen væk, og jeg bliver også alertet, men når jeg klikker på OK, sker der ikke noget..
Avatar billede w13 Novice
06. november 2008 - 09:31 #14
Nej, det er klart, for der står jo bare:

this.getAttribute('href')

Hvilket ikke udfører nogen som helst kommando. Du skal bare rette det til:

window.location.href=this.getAttribute('href')
Avatar billede martin86 Nybegynder
06. november 2008 - 11:01 #15
Naturligvis, og nu virker det også. Jeg må have gloet mig blind på den linie.. Tak for hjælpen, du får points..
Avatar billede w13 Novice
06. november 2008 - 11:47 #16
Tak for points! :)